استاندار يزد با صدور پيامی ، درگذشت نويسنده توانا؛ استاد " مهدی آذر يزدي" را تسليت گفت.
به گزارش روابط عمومی استانداري يزد، پيام " محمدرضا فلاح زاده " بدين شرح است:

انالله و انا الیه راجعون
خبر در گذشت نویسنده متعهد و خدمتگزار کهنسال عرصه فرهنگ و ادب پارسی ،استاد مهدی آذر یزدی که عمر پربار خود را در نگارش قصه های خوب، اصیل و ارزشمند ایرانی و اسلامی سپری کرد، جامعه ادب و فرهنگ کشور به ویژه مردم قدرشناس استان یزد را در سوگ و تألم فرو برد.
قصه های آموزنده و سرشار از مضامین معنوی و حکمت آموز او ، نیاز و ذائقه ی بخش عظیمی از کودکان ونوجوانان فرهنگ دوست ایران زمین را به خود معطوف داشت و به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد ظله العالی) ایشان یک خلأیی را در یک برهه ای از زمان ، برای زنجیره ی طولانی فرهنگی این کشور پرکرد.
تلاش های خستگی ناپذیر او در گسترش فرهنگ و ادب بی بدیل پارسی از وی شخصیتی جاذب و مورد توجه در محافل فرهنگی کشور و سازمان علمی و فرهنگی جهان «یونسکو» ساخت.
ساده زیستی و اصالت دینی و مطالعات قرآنی وی نیز دستمایه ای ارزشمند در پردازش قصه ها و نگارش نوشته های ماندگار او بود که امروزه از سرمایه های ارزشمند ادبیات دینی معاصر و الگوئی مناسب در قصه نگاری اصیل ایرانی و اسلامی است.
اینجانب این مصيبت بزرگ را به جامعه فرهنگ و ادب کشور و مردم قدر شناس استان یزد تسلیت عرض نموده ، ازدرگاه خداوند متعال برای ایشان جزای خیر و علو مقام و برای بازماندگان صبر و اجر مسألت می نمایم.

یزدفردا




  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا