معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد با تاکید بر فراهم کردن فضای رونق کسب و کار در استان؛ خواستار تامین زیرساخت های لازم برای این مهم شد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، سید مسعود عظیمی در نشست نمایندگان تام الاختیار دستگاههای عضو مرکز خدمات سرمایه گذاری استان، تامین زیرساخت ها و  تامین مالی را از مولفه های اساسی این بخش یاد کرد و گفت: برای بهبود فضای کسب و کار باید سرمایه گذاری لازم صورت گیرد و صدور مجوز ها هم تسهیل شود.

وی با بیان اینکه برای تحقق رشد اقتصادی 3/8 درصدی توجه به این مهم ضروری است؛ محدودیت منابع آبی به عنوان چالش اساسی فراروی سرمایه گذاری و کسب و کار برشمرد.

وی با انتقاد از غیر اقتصادی کردن فضای کسب و کار با توجه به هزینه های بالای تامین زیر ساخت ها به ویژه زمین گفت: تامین منابع مالی طرح های سرمایه گذاری خارجی باید مورد توجه قرار گیرد و ضمن توجه به نوسانات ارزی، باید زمینه جابجایی ارز خارجی را به کشور فراهم کنیم.

وی نقش تشکل های بخش خصوص نظیر اتاق بازرگانی و صنایع و معادن را در بهبود فضای کسب و کار یادآور شد و اضافه کرد: برای تحقق سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار باید تمامی عناصر دخیل در این امر در کنار هم قرارگیرند و ملاحظات همه جانبه نسبت به ان انجام شود.

وی توجه به طرح های دانش بنیان را از اولویت های استان برشمرد و هدایت کسب ها و کار ها به این سمت را خواستار شد و گفت: تصمیماتی که در حوزه سرمایه گذاری و کسب و کار در مرکز خدمات سرمایه گذاری گرفته می شود لازم الاجرا است و باید زمینه رونق سرمایه گذاری را فراهم و فرش قرمز زیر پای سرمایه گذاران پهن کنیم.

معاون استاندار یزد هدایت نقدینگی ها به سمت تولید را مورد تاکید قرار داد و گفت: نقدینگی ها نباید منجر به افزایش تورم شود؛ بلکه باید به رشد تولید کمک کند و تولید باید کیفیت ملاک عمل قرار گیرد.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد هم در این نشست با اشاره به الکترونیکی شدن صدور مجوز های کسب و کار  و فعال شدن سامانه مربوطه از دستگاههای اجرایی استان خواست این سامانه را طبق نیازهای استان مورد ارزیابی قرار دهند و ایرادات و اشکالات آن بررسی و  اعلام کنند.

محمد دهقان منشادی با بیان اینکه باید از این فرصت به نفع کسب و کار استفاده کنیم افزود: با توجه به اینکه درگاه صدور مجوز ها، ملی است  لازم است امکان رصد مجوزها به منظور تحلیل و برنامه ریزی فراهم شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده توسط مرکز خدمات سرمایه گذاری گفت: این مرکز در زمینه جلب و جذب سرمایه گذاری، تسریع، تسهیل و هدایت سرمایه گذاری، تامین و تولید محتوا و بازاریابی برای جذب سرمایه گذاری وظایفی دارد که این اقدامات را با تعامل با دستگاههای متولی انجام می دهد.

در این نشست  قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار و مراحل صدور مجوز های الکترونیکی تشریح شد.

سال گذشته 34 میلیون دلار سرمایه گذاری در استان یزد جلب و بیش از 20 میلیون دلار نیز جذب شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا