یزدفردا : استاندار يزد گفت: حدود 35 درصد كل پروانه‌هاي بهره‌برداري در بخش صنعت استان يزد در سه دهه گذشته توسط دولت نهم صادر شده است.
به گزارش خبرنگار یزدفردا "محمدرضا فلاح‌زاده عصر امروز در مراسم بهره‌برداري از كارخانه سيمان بوهروك در مهريز اظهار داشت: در استان يزد در بخش صنعت از ابتدا تاكنون 3 هزار و 70 فقره پروانه بهره‌برداري صادر شده كه هزار مورد از اين تعداد متعلق به زمان فعاليت دولت نهم است.
وي با بيان اينكه بهره‌برداري از كارخانه‌هاي صنعتي تنها به همت، حمايت، پيگيري و نظارت مسئولان و دست‌اندركاران امر امكانپذير است، خاطرنشان كرد: دولت نهم تمام مراحل ياد شده را در بهره‌برداري از واحدهاي صنعتي مدنظر قرار داده و خدمتگزاري به مردم را يك افتخار مي‌داند.
استاندار يزد در اين مراسم همچنين با اشاره به افتتاح كارخانه سيمان بوهروك گفت: از آنجا كه استان يزد از صنعت توليد سيمان برخوردار نبود حدود هشت درصد از هزينه طرح‌هاي عمراني در اين استان صرف حمل و نقل سيمان مي‌شد كه با افتتاح و بهره‌برداري از اين كارخانه، اين مشكل استان تا حدود زيادي برطرف شده است.
فلاح‌زاده با اشاره به بهره‌برداري از صنايع بزرگي چون ذغال‌شويي طبس، گندوله‌سازي اردكان، خط چهارم چادرملو و معاون ميشدوان و سه‌چاهون اظهار داشت: اين واحدهاي صنعتي تنها بخشي از خدمات دولت نهم در زمينه صنعت و معدن است و علاوه بر موارد ياد شده كه همگي در استان يزد راه‌اندازي شده است، در حال حاضر پروژه‌هاي صنعتي بسياري نيز در سطح كشور در دست احداث و راه‌اندازي است كه تعدادي از آنها نيز به بهره‌برداري رسيده است.
كارخانه سيمان بوهروك امروز با حضور معاون وزير صنايع و معادن، استاندار يزد، نماينده مردم بافق، مهريز و بهاباد در مجلس شوراي اسلامي و جمعي از مسئولان استان يزد و شهرستان مهريز پس از 22 سال به بهره‌برداري رسيد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا