یزدفردا "دردومین نشست شورای آموزش و پرورش استان در سال 88 از 21 نفر از اعضای فعال شورا تقدیر شد.
استاندار یزد در این جلسه در سخنانی با اشاره به نام گذاری سال جاری به نام اصلاح الگوی مصرف توسط مقام معظم رهبری به نقش معلمان و فرهنگیان در فرهنگ سازی برای اصلاح الگوی مصرف در جامعه اشاره کرد و اظهار امیدواری نمود ، سازمان آموزش و پرورش با برنامه ریزی مناسب و بهره گیری از توان فرهنگیان بتواند فضا را برای تغییر نگرش و تغییر رفتار خانواده ها و دانش آموزان فراهم کند.
محمدرضا فلاح زاده به فراهم آوردن زمینه مناسب برای برگزاری هرچه بهتر کنکور سراسری سال 88 دانشگاهها تأکید کرد و افزود : دانش آموزان یزدی علاوه بر کسب کارنامه درخشان در زمینه آموزشی ،درابعاد تربیتی و توجه به حفظ ارزشهای معنوی و دینی پیشتاز بوده اند و همه باید تلاش کنند این پیشتازی جوانان در زمینه های علمی و تربیتی همچنان ادامه یابد.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استان یزد با ارائه طرح تشکیل ستاد اصلاح الگوی مصرف در آموزش و پرورش گفت : آموزش و پرورش با بهره مندی از نیروهای خوش فکر و امکانات موجود نهایت تلاش خود را برای تحقق مطالبات رهبری در ارتقای اصلاح الگوی مصرف بکار می گیرد.
باغستانی بر ضرورت تشکیل ستاد اصلاح الگوی مصرف و کمیته های تابعه در استان و شهرستانها تأکید کرد و افزود : این ستاد پیشنهادات ارائه شده را در کارگروههای تخصصی بررسی و زمینه اجرای مصوبات را با هدف فرهنگ سازی اصلاح الگوی مصرف در بین خانواده ها و دانش آموزان فراهم کند.
در ادامه در این نشست گزارشی از اقدامات انجام شده برای برگزاری آزمون ورودی دستگاهها و موسسات آموزش عالی در سال 88 ارائه شد.
بر اساس این گزارش 18206 داوطلب یزدی در کنکور سراسری امسال شرکت می کنند که از این تعداد 57 درصد دختر و 43 درصد پسر هستند، رشته آزمایشی علوم تجربی با 5688 داوطلب بالاترین تعداد شرکت کننده و رشته آزمایشی هنر با 999 نفر کمترین آمار داوطلبان را به خود اختصاص داده اند.
کنکور امسال علاوه بر دانشگاه یزد در 9شهرستان استان برگزار می شود و آموزش و پرورش 90 حوزه را برای کنکوریها تدارک دیده است. مجموعاٌ 1140 نفر در حوزه ها، ستادها و قرنطینه های تکثیر در امر برگزاری کنکور سال 88 در استان یزد مشارکت دارند.
بررسی مسائل و مشکلات آموزش و پرورش در شهرستان صدوق از دیگر مباحث دومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سال 88 بود.
در پایان جلسه با اهدای لوح تقدیر از 21 نفر از اعضای شورای آموزش و پرورش استان یزد تقدیر شد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا