طی مراسمی با حضور روسای شورای اسلامی استان یزد، تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته امداد و شورای اسلامی استان یزد باهدف ترویج و توسعه فرهنگ زکات، انفاق و نیکوکاری منعقد شد.

طی مراسمی با حضور روسای شورای اسلامی استان یزد، تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته امداد و شورای اسلامی استان یزد باهدف ترویج و توسعه فرهنگ زکات، انفاق و نیکوکاری منعقد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، محمد شجاعان، مدیرکل کمیته امداد استان یزد با اشاره به اهمیت پرداخت زکات و نقش آن در دست‌یابی به عدالت اجتماعی، رفع فقر و محرومیت از چهره اسلامی، گفت: طی مراسمی با حضور روسای شورای اسلامی استان یزد، تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته امداد و شورای اسلامی استان یزد باهدف ترویج و توسعه فرهنگ زکات، انفاق و نیکوکاری منعقد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان یزد در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری که در محل استانداری یزد برگزار شد، افزود: این تفاهم‌نامه به‌منظور رفع مشکلات نیازمندان و خانواده‌های تحت حمایت در قالب نهضت احیای زکات و بهره‌گیری از ظرفیت‌های سازمان‌های مختلف به امضای طرفین رسید.

وی بابیان تعهدات کمیته امداد به‌عنوان دبیرخانه شورای زکات استان در این تفاهم‌نامه گفت: بهره‌گیری از عواید و منافع موضوع تفاهم‌نامه به نفع فقرا و نیازمندان و همچنین ارائه گزارش از نحوه هزینه کرد زکات دریافتی ازجمله تعهدات کمیته امداد در این تفاهم‌نامه است.

شجاعان تصریح کرد: پیگیری طرح و لوایح ارسالی از کمیته امداد و طرح در شورای عالی استان‌ها، ترغیب به کمک شرکت‌های بزرگ به کمیته امداد از طریق مکاتبات شورای اسلامی استان، دعوت از مدیرکل کمیته امداد در جلسات مدیران کل امور شهر و روستا، معرفی سرمایه‌داران مناطق محروم برای کمک به نیازمندان همان مناطق، تعامل و همکاری در ساخت و تعمیر مسکن مددجویان شهر و روستا ازجمله تعهدات شورای اسلامی استان یزد در قالب تفاهم‌نامه همکاری است.

وی همچنین ادامه داد: استفاده هم جانبه از ظرفیت معادن و صنایع تولید بزرگ در سطح استان به نفع فقرا و محرومین تحت حمایت کمیته امداد و انجام مکاتبات اداری با سازمان‌های زیرمجموعه شورای اسلامی استان برای رفع نیاز محرومان از دیگر تعهدات این شورا است.

این تفاهم‌نامه در هفت ماده به مدت دو سال به امضای طرفین رسید.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا