مدیرکل کمیته امداد استان یزد عملکرد 9 ماهه این نهاد در سال جاری را در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد تشریح کرد.

یزدفردا: به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، محمد شجاعان، بابیان اینکه کمیته امداد خدمات مختلفی را درزمینهٔ حمایت خانواده، بهداشت و درمان، اشتغال، مسکن و ساختمان و فرهنگی و آموزش به نیازمندان ارائه می‌کند، گفت: ۲۳ هزار و ۴۷۰ هزار خانوار نیازمند با جمعیت ۴۶ هزار و ۲۱۲ نفر تحت حمایت کمیته امداد استان یزد قرار دارند این در حالی است که ۹۵۶۷ خانوار دارای سرپرست زن هستند.

وی با اشاره به عملکرد این نهاد در توانمندسازی اقتصادی مددجویان و ایجاد فرصت‌های شغلی برای آنان بیان کرد: طی ۹ ماهه نخست امسال ۱۹۵۴ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان یزد با دریافت ۷۸ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال وارد عرصه کارشده و در مشاغل مختلف مشغول فعالیت شدند.

مدیرکل کمیته امداد استان یزد افزود: در این مدت سه میلیارد تومان نیز در قالب بیمه مکمل، تغذیه کودکان کمتر از پنج سال مبتلابه سوءتغذیه و امنیت غذایی مادران باردار و شیرده و همچنین حق بیمه تأمین اجتماعی مددجویان تحت حمایت پرداخت شد.

وی تصریح کرد: طی این مدت ۵۰ میلیارد تومان کمک‌معیشت به مددجویان معیشت بگیر تحت حمایت کمیته امداد استان یزد پرداخت‌شده است، همچنین در همین مدت ۸۱۱ میلیون تومان در قالب کمک‌هزینه ازدواج و تأمین جهیزیه ۱۴۳ نوعروس، زنان ازدواج مجدد تحت حمایت، زوج‌های نیازمند و هدیه ازدواج پسران تحت حمایت هزینه شده است.

شجاعان در ادامه بابیان اینکه این نهاد تأمین سرپناه مطمئن و فراهم کردن محلی امن برای آسایش و گذران زندگی مددجویان تحت حمایت را همواره در اولویت برنامه‌ریزی‌های خود قرار داده است، تصریح کرد: این نهاد طی ۹ ماهه نخست سال جاری شش میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای ارائه ۶۲۹ مورد خدمات عمرانی به مددجویان شامل ساخت مسکن، تعمیر، تکمیل، بازسازی منازل، ساخت فضاهای جانبی، سرویس بهداشتی، حمام، آشپزخانه و حصارکشی منازل مددجویان هزینه کرد.

وی در ادامه با اشاره به حادثه سیل اخیر در شهرستان ابرکوه، گزارشی از فعالیت‌های کمیته امداد در این خصوص ارائه کرد و گفت: ۱۰ خانواده آسیب‌دیده در سیل اخیر از مددجویان تحت حمایت این نهاد بوده‌اند، از زمان وقوع سیل آذرماه در شهرستان ابرکوه و روستای فیروزآباد، این نهاد با مشارکت نیکوکاران نسبت به تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی به ارزش ۲۳ میلیون تومان در بین سیل‌زدگان اقدام کرد، ۳۴۰ پرس غذای گرم نیز به مدت پنج روز توسط موسسه خیریه فدک و پایگاه نسیبه تهیه و با کمک کمیته امداد بین سیل‌زدگان روستای فیروزآباد توزیع شد.

وی تصریح کرد: منازل شش مددجوی تحت حمایت کمیته امداد در حادثه سیل آسیب دیدند، این در حالی است که یک واحد مسکونی نیاز به ساخت مجدد و پنج منزل مسکونی نیز نیاز به مرمت و بازسازی دارند، کار ساخت و تعمیر واحدهای مسکونی مددجویی پس از آماده شدن زیرساخت لازم توسط ستاد بحران و بنیاد مسکن آغاز می‌شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا