یزدفردا :نشست هماهنگی ساماندهی پسماندهای عمرانی و ساختمانی با حضور معاون خدمات شهری به منظور چگونگی اجرای شیوه نامه اجرایی برگزار شد.

به گزارش یزدفردا – نشست هماهنگی درخصوص ساماندهی پسماندهای عمرانی و ساختمانی با حضور حسین صالحیان معاون خدمات شهری، حمید رضا رحیمدل رئیس سازمان مدیریت پسماند و همچنین مدیرعامل شرکت سنگین خودرو و نمایندگان فعال در این حوزه روز یکشنبه نوزدهم مرداد ماه برگزار شد.

حمید رضا رحیمدل رئیس سازمان در این نشست ضمن اشاره به وضعیت موجود پسماندهای عمرانی و ساختمانی و باتوجه به اینکه با تغییر شیوه زندگی و توسعه شهرها، میزان نخاله های ساختمانی نسبت به گذشته افزایش بسیاری داشته، به تشریح فرآیند سامانه نرم افزار هوشمند پسماندهای عمرانی و ساختمانی پرداخت.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد تصریح کرد: در مورد این گروه از پسماندها دودیگاه جهت بازیافت و بازگشت آن به محیط زیست و همچنین حفظ و ارتقاء منظرشهری قابل توجه بوده که این اقدامات بدون همکاری نهادهای اجرایی و فعالین در این حوزه امکان پذیر نخواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: با همکاری شرکت ها و نمایندگان فعال در زمینه پسماندهای عمرانی و ساختمانی، در جهت به کارگیری نرم افزار موجود بتوانیم از آلودگی های زیست محیطی اینگونه پسماندها کاسته و در زیبایی شهرمان کوشا باشیم.

در ادامه این نشست حسین صالحیان معاون خدمات شهری شهرداری یزد ساماندهی خودروهای سنگین حمل پسماند و نخاله های ساختمانی را از جمله چالش های جدی سازمان مدیریت پسماند خواند و از حاضرین در جلسه درخواست کرد با طرح سوالات و ابهامات خود در خصوص سامانه مذکور پیشنهادات خود را ارئه دهند و اظهار امیدواری کرد که با استفاده از تکنولوژی های بروز و نرم افزار موجود بتوان آسیب های زیست محیطی در این حوزه را کاهش داد.

لازم به ذکر است درخصوص اجرای شیوه نامه اجرایی ساماندهی پسماندهای عمرانی و ساختمانی بروشور مجموعه قوانین و مقررات مرتبط و همچنین مدارک مورد نیاز فعالین در حوزه فوق الذکر جهت ثبت نام و اخذ مجوز فعالیت از کمیته اجرایی بین نمایندگان فعال و حاضر در جلسه ارائه گردید.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا