کارگاه آموزش عملی ایمن‌سازی فیدرهای ۲۰ کیلوولت با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و با حضور عوامل اجرایی شرکت توزیع نیروی برق استان یزد و شرکت برق منطقه‌‌ای یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌‌ای یزد، کارگاه آموزشی ایمنی با هدف کاهش حوادث نیروی انسانی در صنعت برق و تاکید بر اجرای ایمن‌سازی محیط کار و اجرای قوانین و مقررات ایمنی، به صورت عملی در پست ۶۳ به ۲۰ کیلوولت چرخاب برگزار شد.

در ابتدای این کارگاه، علیرضا حاجی حسینی مجری مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت برق منطقه‌‌ای یزد با اشاره به اهمیت رعایت ایمنی در صنعت برق، بر نقش اجرای صحیح ارت در پیشگیری از حوادث تاکید کرد و با تشریح چند حادثه نیروی انسانی در بخش‌های توزیع و انتقال، توجه بیشتر مجریان به اصول ایمنی را خواستار شد.

وی ضمن اشاره به ماده ۲ آیین‌نامه ایمنی در بخش انتقال برق، بی‌برق کردن، بی‌انرژی کردن و ایزوله کردن خطوط و تجهیزات را از شروط اصلی و لازم برای ایمن‌سازی محیط کار عنوان کرد.

در ادامه این کارگاه، آموزش‌گیران با حضور در فیدرخانه پست ۶۳ کیلوولت چرخاب، نحوه صحیح انجام ارت فیدر‌های ۲۰ کیلوولت را به صورت عملی آموزش دیدند و با نحوه اجرای این امر آشنا شدند.

سیف‌الله افضلیان تبار مدیر نگهداری و تعمیرات انتقال شرکت برق منطقه‌‌ای یزد نیز نکاتی در خصوص انواع فیدر‌ها بیان و بر حفظ سلامت کارکنان اجرایی و رعایت نکات ایمنی تاکید کرد.

در ادامه مهدی رضائیان‌نیا مدرس کارگاه ضمن برشمردن نکات ایمنی در حین ارت کردن فیدر‌ها، بر استفاده از فرش عایق، دستکش ۲۰ کیلوولت، توجه به نشانگر‌های تابلو و تمرکز حواس حین اجرای عملیات ارت کردن تاکید کرد و نحوه عملی ارت نمودن فیدر‌های ۲۰ کیلوولت را با توجه به انواع فیدر‌ها توضیح داد.

گفتنی است، این کارگاه براساس مصوبات جلسه کمیته بهبود بهره‌برداری شرکت‌های برق منطقه‌‌ای یزد و توزیع نیروی برق استان یزد، برگزار شده است.










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا