با توجه به لزوم سلامت مردم و کارکنان دفاتر، الزام به ثبت اثرانگشت افراد جهت تأیید نهایی اسناد تنظیمی در سامانه ثبت اسناد الکترونیک لغو شده است.

علی کریمی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: با توجه به لزوم سلامت مردم و کارکنان دفاتر، الزام به ثبت اثرانگشت افراد جهت تأیید نهایی اسناد تنظیمی در سامانه ثبت اسناد الکترونیک لغو شده است.

وی افزود: بر اساس دستوالعمل ابلاغی ، نظارت بر حسن انجام این بخشنامه بر عهده مدیران کل استانهاست و تلاش می کنیم از گسترش بیماری کرونا( کووید ۱۹ ) در جامعه پیشگیری کنیم .

 

مدیرکل ثبت اسناد و املاک یزد خاطرنشان کرد: همچنین بر اساس این بخشنامه ، در واحدهایی که حضور و غیاب از طریق ثبت اثرانگشت صورت می گیرد تا اطلاع ثانوی اخذ اثر انگشت ملغی و سایر روش ها استفاده می شود.

به گفته کریمی ، ارائه آموزش های لازم به کارکنان ، نصب پیام های هشدار دهنده برای آگاهی مراجعان ، رعایت نکات بهداشتی در محیط اداری ، ممنوعیت پذیرش مهمان در مهمانسراها و خودداری از برگزاری همایش ها و پرهیز از اعزام هیأت های بازرسی انجام ماموریت های غیرضروری از دیگر نکات مهم بخشنامه است.

ویروس کووید ۱۹ ، نخستین‌بار حدود سه ماه قبل در ووهان چین شناسایی شد و تاکنون در بیش از ۱۰۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی با مشارکت شهروندان و راهکارهای ساده ای مانند شست و شوی مکرر دست‌ها با صابون، استفاده از ماسک و دستکش در بیرون خانه و تعویض به هنگام آن، مصرف مایعات گرم، دست ندادن و روبوسی نکردن با دیگران، خودداری از تماس دست با چشم‌ها، بینی و دهان، حفظ فاصله یک و نیم متری با افراد بیمار و ماندن بیماران در خانه می‌توان از میزان شیوع و ابتلای کرونا جلوگیری کرد.

علایم ابتلای به ویروس کرونا شامل تب، سرفه، تنگی نفس، علایم گوارشی و در موراد شدید عفونت ریه (پنومونی)، سندرم تنفسی حاد و نارسایی کلیه است .

تاکنون در استان یزد جواب آزمایش ۹۰ نفر به کرونا مثبت اعلام شد و ۱۴ نفر هم جان خود را از دست دادند.

  • نویسنده : جماران
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا