کارگردان فیلم «خواب‌های خط‌خطی» گفت: بازی گرفتن از کودکان در هوای 45 تا نزدیک به 50 درجه، بسیار سخت بود.

تحلیل «خواب‎‌های خط‌خطی» در یزد
کارگردان فیلم «خواب‌های خط‌خطی» گفت: بازی گرفتن از کودکان در هوای 45 تا نزدیک به 50 درجه، بسیار سخت بود.
به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد، فیلم داستانی «خواب‌های خط‌خطی» با موضوع کودک و نوجوان نوشته رضا احمدی به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سیدمحمدحسینی مهریزی در یکصد و سیزدهمین نشست باشگاه فیلم حوزه هنری یزد اکران و تحلیل ‌شد.
این فیلم که به مسائل تربیتی‌ـ‌آموزشی در حوزه کودک اشاره دارد با درون‌مایه‌ آداب و رسوم و فرهنگ بومی استان یزد در شهرستان میبد تولید شده است.
در این نشست که برخی از عوامل و بازیگران فیلم و جمعی از اهالی سینما حضور داشتند ابتدا «خواب‌های خط‌خطی» به نمایش درآمد و سپس با حضور سیدمحمد حسینی کارگردان و ابوالفضل حاج‌محمدحسینی صدابردار فیلم در خصوص مراحل تولید، سختی‌ها، شیرینی‌ها و ویژگی‌های این اثر گفتگو و تبادل نظر شد.

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/photo_2020-01-21_0%DB%B68-16-35.jpg
کارگردان «خواب‌های خط‌خطی» با اشاره به حضور این فیلم در بخش مسابقه سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان که از ٢٨ مرداد تا ۴ شهریور امسال در اصفهان برگزار ‌شد اظهار داشت: این فیلم داستان زندگی پسر بچه‌ای را روایت می‌کند که دچار عارضه خواب‌گردی است و سرانجام این مشکل با درایت و تجربه مادربزرگش حل می‌شود.
حسینی ضمن تشکر از حوزه هنری استان، شرکت کنندگان، عوامل و بازیگران فیلم بویژه بازیگران کودک، به پروسه تولید فیلم اشاره کرد و گفت: هرچند ما در تأمین هزینه‌های فیلم دچار مشکل بودیم ولی تولید این اثر تجربه بسیار خوبی بود. پیشنهادم به فیلم‌سازان این است که قبل از کلید زدن کار، ضعف‌ها و کاستی‌های احتمالی در زمینه نقش‌ها و فیلمنامه را برطرف نموده و آنگاه نسبت به تولید اثر اقدام کنند تا پروسه تولید سریع‌تر پیش رود.

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/photo_2020-01-16_13-04-54.jpg
وی با بیان این که بازی گرفتن از کودک، کاری دشوار و حساس است، افزود: در هوای 45 تا نزدیک به 50 درجه تابستان میبد، بازی گرفتن از کودکان بسیار سخت بود؛ هرچند تجربه کار در حوزه کودک و نوجوان را داشتم ولی فکر می‌کنم امروز فعالیت در این عرصه و بازی گرفتن از آنها سخت‌تر شده است.
این کارگردان همچنین بهره‌گیری از خانواده، اقوام کودک و روان‌شناس کودک برای بازی گرفتن از کودکان را مفید و مؤثر دانست.
وی هزینه تولید این فیلم 75 دقیقه‌ای را 130 میلیون تومان اعلام کرد و با بیان این که کمبود بودجه، پروژه را تحت تأثیر قرار می‌دهد، گفت: ما به نسبت سایر آثاری که در این زمینه ساخته می‌شود، کمتر هزینه کرده‌ایم.
حسینی با بیان این که 99و 9 دهم درصد به متن وفادار بوده، تصریح کرد: الان اگر می‌خواستم این اثر را تولید کنم با دیدگاه و نظر دیگری و صبر و حوصله بیشتری اقدام می‌کردم.
وی با اشاره به کمبود فیلمنامه‌های خوب در حوزه کودک و نوجوان، دیالوگ‌های خوب، آهنگی بودن دیالوگ‌ها، گویش یزدی، بهره‌گیری از دیالوگ‌های طنز، استفاده کمتر از فضای خاک آلود و ریتم مناسب را از ویژگی‌های «خواب‌های خط‌خطی» برشمرد.

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/photo_2020-01-21_08-16-20.jpg
این کارگردان یزدی همچنین با تبیین نکات کلیدی و کاربردی، دیدگاه‌ها و تجارب سینمایی خود را برای فیلم‌سازان جوان و علاقه‌مندان به مباحث آموزشی سینما ارائه کرد.
ابوالفضل حاج‌محمدحسینی صدابردار فیلم هم فعالیت در کنار این گروه را لذت‌بخش و تجربه‌ای مفید دانست و گفت: سعی کردیم از کمترین تجهیزات و امکانات، بهترین استفاده را ببریم.
در این نشست شرکت کنندگان هم دیدگاه‌ها و نظرات خود را در خصوص این فیلم بیان کردند.
این برنامه چهارمین اکران فیلم بلند فیلم‌سازان یزدی با عنوان «حال خوب» با هدف تمجید و تشویق آنها بود.
نشست‌های تخصصی باشگاه فیلم حوزه هنری یزد ویژه هنرمندان و علاقه‌مندان هنر هفتم و مباحث آموزشی ـ تحلیلی سینما، عصر سه‌شنبه هر هفته در سالن نارنجستان این نهاد واقع در خیابان آیت الله کاشانی، کوچه آزادی برگزار می‌شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا