مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یزد گفت: ۵۰ کیلومتر از راه‌های روستایی این استان تا پایان سال‌جاری در جریان "طرح ابرار" احداث و بهسازی می‌شود.

علی علیخانی افزود:  در این طرح کار عملیات اجرایی توسعه راه‌های روستایی با استفاده از توان فنی و تجهیزاتی ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سراسر کشور به صورت امانی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: اجرای طرح به استان ابلاغ و کار اجرا با سرعت خوبی آغاز شد و پیش‌بینی می‌شود با برنامه‌ریزی انجام شده، تا پایان ۱۳۹۸ بیش از ۵۰ کیلومتر از راه‌های روستایی احداث و بهسازی شود.

به گزارش روز یکشنبه روابط‌عمومی راهداری و حمل و نقل یزد، این مسئول بیان داشت:  راه‌های روستایی نیمه‌تمام یا ساخته نشده نیز زیر پوشش این طرح قرار گرفته و تکمیل و بهره برداری می‌شود.

علیخانی یادآور شد: این طرح با هدف توسعه راه‌های روستایی و افزایش کیفیت آسفالت راه‌ها در بازه زمانی کوتاه مدت توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برنامه‌ریزی شده و برای اجرا به تمامی ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سراسر کشور ابلاغ شده است.

روزانه حدود ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو در جاده های برون شهری استان یزد رفت و آمد می‌کنند.

استان یزد ۶۸۱ کیلومتر بزرگراه، ۶۵۷ کیلومتر راه اصلی، ۹۸۰ کیلو متر راه فرعی، ۲هزار و ۲۵۰ کیلومتر راه روستایی دارد که از مجموع راه های آن هزار و ۲۶۷ کیلومتر، راه‌های شریانی و ملی است.

یزد در بحث طول راه‌های شریانی رتبه ۱۰ کشوری را دارد، از لحاظ طول بزرگراه در جایگاه هشتم، طول راه اصلی در رتبه ۱۴ ،‌ طول راه های فرعی در جایگاه ۱۵ و طول راه روستایی رتبه ۲۲کشوری را داراست.

استان یزد بر اساس آمار سال ۱۳۹۵ با یک میلیون و ۱۸۰ هزار نفر جمعیت در مرکز جفرافیایی ایران قرار دارد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا