رئیس حوزه هنری یزد در نشست خبری هفته هنر انقلاب اسلامی که 19 فروردین با حضور اصحاب رسانه در این مرکز برگزار شد با تبریک اعیاد شعبانیه و گرامی‌داشت سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم، سید مرتضی آوینی و هفته هنر انقلاب اسلامی (20 تا 26 فروردین) به تشریح و تبیین برنامه‌های این هفته پرداخت.

رئیس حوزه هنری یزد در نشست خبری هفته هنر انقلاب اسلامی، آئین تجلیل از هنرمندان برگزیده سال 97 و معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامی در استان، تجلیل از پیشکسوتان عرصه هنر و ادبیات استان در 40 سال گذشته، دیدار هنرمندان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، برگزاری شب خاطره انقلاب، رونمایی 8 کتاب و برگزاری محفل طنز «قندشکن» با موضوع سلبریتی‌ها را از مهمترین برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در یزد برشمرد.
محمدصادق کوچک‌زاده با اشاره به برنامه‌ریزی و تدارک بیش از 20 برنامه متنوع فرهنگی، هنری و ادبی برای این هفته، از دیدار هنرمندان و کارکنان حوزه هنری با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در نخستین روز هفته هنر انقلاب خبر داد و با بیان اینکه در این دیدار از ماکت کتاب خاطرات آیت الله ناصری با عنوان «در طلب گوهر عشق» رونمایی می‌شود، گفت: عصر بیستم فروردین نیز دیداری با خانواده معظم شهید هنرمند سید جلیل ساداتی انجام خواهد شد.
وی آئین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامی در استان به همراه تجلیل از هنرمندان برگزیده سال 1397و پیشکسوتان عرصه هنر و ادبیات استان در 40 سال گذشته را شاخص‌ترین برنامه هفته هنر انقلاب در یزد عنوان کرد و افزود: در این مراسم که چهارشنبه 21 فروردین ساعت 20 در سالن شهید عباسپور برق منطقه‌ای برگزار می‌گردد با حضور مسئولان، هنرمندان، شاعران استانی و کشوری و فعالان فرهنگی هنری از شش کتاب شاعران استان رونمایی خواهد شد.
دبیر ستاد بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در استان با اشاره به برگزاری نشست تخصصی اکران و تحلیل فیلم سینمایی «یتیم‌ خانه ایران» ساخته ابوالقاسم طالبی در روز 20 فروردین افزود: این نشست ساعت 19با حضور هنرمندان و اهالی سینما در نارنجستان هنر حوزه هنری برگزار و هم‌زمان مسابقه تماشای این فیلم از طریق فضای مجازی نیز آغاز می‌شود.
کوچک‌زاده با بیان اینکه عصر پنجشنبه 22 فروردین، ویژه برنامه «آسمانی‌ترین رفیق» همراه با غبار روبی قبور مطهر شهدا و تجدید میثاق هنرمندان و کارکنان حوزه هنری استان با شهدا و آرمان‌های انقلاب اسلامی در گلزار شهدای خلدبرین برگزار می‌شود گفت: این برنامه به همت هنرمندان و با حضور خانواده‌های شهدا، ایثارگران و قشرهای مختلف مردم همراه با اکران فیلم سینمایی «خدا حافظ رفیق» ساخته بهزاد بهزادپور برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به سخنرانی استاد غلامحسین دشتی با موضوع هنر انقلاب اسلامی‌ پیش از خطبه‌های نمازجمعه شهر یزد ادامه داد: در پنجمین روز از هفته هنر انقلاب نیز شامگاه شنبه 24 فروردین، مراسم یادبود شهید سید مرتضی آوینی با حضور هنرمندان جوان و پیشکسوت و قشرهای مختلف مردم در مسجد ارگ واقع در خیابان فرمانداری یزد برگزار می‌شود.
رئیس حوزه هنری استان ضمن دعوت از عموم مردم به ویژه هنرمندان برای شرکت در برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی بیان کرد: مراسم رونمایی و اکران مستند «نُت آخر» ساخته حسین صباغ با موضوع زندگی شهید هنرمند سیدجلیل ساداتی و تجلیل از عوامل تولید این اثر با حضور خانواده شهید، یکشنبه 25 فروردین ساعت 19 در سینما تک برگزار خواهد شد.
وی رونمایی از کتاب نمایشنامه «کاکوتی» با موضوع دفاع مقدس نوشته کرامت یزدانی به همراه نقد و بررسی این نمایش به کارگردانی جعفر دل‌دلزاده با حضور یکی از منتقدان مطرح کشور و تقدیر از عوامل اجرای آن را مهمترین برنامه روز 26 فروردین عنوان کرد.
دبیر ستاد بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در استان افزود: در ادامه برنامه‌های این هفته، «شب خاطره انقلاب» با حضور چهره‌های شاخص و تأثیرگذار انقلاب در یزد همراه با رونمایی کتاب «دهم فروردین» (تحلیلی بر تاریخ انقلاب اسلامی یزد) سه‌شنبه 27 فروردین بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه شهید آیت الله صدوقی(ره) در جوار مزار شهید محراب به همراه اجرای یک اثر هنری مفهومی برگزار می‌شود.
کوچک‌زاده برگزاری محفل طنز «قندشکن» با موضوع سلبریتی‌ها را پایان بخش برنامه‌های هفته هنر انقلاب در استان برشمرد و گفت: این محفل چهارشنبه 28 فروردین ساعت 20 با حضور مسئولان، طنزپردازان استانی و کشوری، هنرمندان و مردم در نارنجستان هنر حوزه هنری یزد واقع در ابتدای خیابان آیت الله کاشانی، کوچه آزادی برگزار خواهد شد.
رونمایی از تمبر آغاز «چله دوم انقلاب اسلامی»، رونمایی از پوستر گروهی «گام دوم»، اجرای نقاشی دیواری اثر هنرمندان یزدی با موضوع دفاع مقدس و رویکرد گام دوم انقلاب و آغاز جشنواره ملی پوستر 40 آیه زندگی از دیگر برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در یزد است.
وی خاطر نشان کرد: برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی با حضور پرشور هنرمندان و هنردوستان و همکاری دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی هنری در یزد اجرا خواهد شد.
رئیس حوزه هنری یزد در بخش دیگر سخنان خود گزارشی از فعالیت‌ها و عملکرد این نهاد در سال گذشته را بیان کرد.
کوچک‌زاده همچنین به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داد.
«هفته هنر انقلاب اسلامی» هم‌زمان با سالگرد شهادت سید شهیدان اهل قلم، سید مرتضی آوینی از 20 تا 26 فروردین‌ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

عکس از: سرویس عکس یزدفردا

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا