رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ابرکوه از اجرای طرح دادرس در مدارس این شهرستان خبر داد.

به گزارش  یزد فردا به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد ؛  خلیل اکرمی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ابرکوه  از اجرای طرح دادرس در مدارس این شهرستان خبر داد و گفت: این طرح با هدف آماده کردن دانش آموزان برای شرایط سخت و بحرانی اجرا می شود.

اکرمی  گفت : طرح دادرس در مدارس و با همکاری آموزش و پرورش و مدیران مدارس اجرا شده و به دانش آموزان مباحث امدادی آموزش داده می شود.

رئیس جمعیت هلال احمر ابرکوه  به سر فصل های آموزشی در طرح اشاره و اظهار داشت: مباحث امدادی همچون آیتم آتل بندی، احیای قلبی ریوی، پانسمان و بانداژ، حمل مصدوم، پناهگیری و خروج ایمن، اسکان، ارزیابی و کنترل علایم حیاتی و اطفاء حریق به دانش آموزان آموزش داده شد.

اکرمی  یادآور شد: دانش آموزان آینده سازان جامعه بوده و ارائه آموزش و مهارت های لازم به ویژه درهنگام حوادث و سوانح غیرمترقبه نقش مهمی در امنیت و سلامت آنها دارد.

وی در پایان افزود : پس از شرکت دانش‌آموزان عضو تیم دادرس در المپیاد‌  شهرستانی ، از هر شهرستان یک تیم به مرحله استانی صعود می‌کند که در بخش خواهران دبیرستان فولادگر و در بخش برادران غیر انتفاعی امیر کبیر  که حائز کسب رتبه اول در شهرستان شدند به مرحله استانی صعود کردند .

گفتنی است از اعضا تیم های برتر شهرستان ابرکوه  تجلیل بعمل آمد .










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا