عباسعلی دانافر، مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد ۱۴ آبان ماه در جمع معلمان مدرسه قرآنی مدرس اظهار کرد: بار دیگر شاهد درخشش دانش آموزان یزدی برای بیست و پنجمین بار در کنکور سراسری هستیم و این حاصل تلاش و خدمت صادقانه شما معلمان عزیز است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد به نقش معلم به عنوان بزرگترین الگو برای دانش آموزان اشاره کرد و افزود: دانش آموزان اخلاق، نظم، وقت شناسی، صداقت و ارزش ها را از معلمان خود فرا می گیرند و در این راستا باید ضمن مهربانی و رافت، نسبت به ارزش ها پایبند و استوار باشیم.
دانافر ادامه داد: تدریس در دبستان نیاز به هنر، تخصص و مهارت های ویژه ای دارد و در دوره ابتدایی نیازمند انجام کارهای زیربنایی و اساسی هستیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد به اهمیت نظافت و ایمان و همچنین نظم و تقوا در دین مبین اسلام اشاره کرد و گفت: شما باید قدر تدریس در دبستان را بدانید و از این فرصت، حداکثر استفاده را ببرید چرا که دوره ابتدایی مهمترین دوره شکل گیری شخصیت دانش آموزان است و شالوده شخصیتی دانش آموزان از دوران ابتدایی شکل می گیرد.
وی اجرای سند تحول بنیادین را وظیفه همه معلمان و مدیران دانست و بیان کرد: سند باید در کلاس های درس عینیت پیدا کند.
دانافر خواستار اصلاح فرایند یادگیری با استفاده از شعر و ادبیات، موسیقی، سرود همگانی، ایجاد فضای نشاط و شادابی در مدارس، برگزاری اردوهای هدفمند دانش آموزی، پوشش، معماری، بازی های گروهی و تیمی، جشنواره ها، مسابقات جمعی و راه های آموزش غیر مستقیم مطابق ساحت های شش گانه در سند تحول بنیادین شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد تاکید کرد: مشق شب و تکالیف سخت و بیهوده باید به سمت مسئولیت محوری، مشارکت و تمرین و فعالیت های مهارت محور برود.
یادآور می شود در این نشست و دیدار صمیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان در کلاس درس دانش آموزان حضور یافت و با تعدادی از معلمان و همچنین دانشجو معلمان به بحث و گفتگو پرداخت.

منبع:ایکنا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا