مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد 54 وقف جدید در شهرستان های به ‏ثبت رسیده که بیشترین تعداد وقف در تفت و یزد می باشد.‏

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد، حجت الاسلام و المسلمین حسین زارع زاده با اعلام این خبر افزود: با اقدامات تبلیغی ترویجی که در راستای توسعه اینسنت حسنه انجام شده است مردم نوع دوست استان یزد از ابتدای سال جاری تا کنون 54 وقف را به ثبت رسانده اند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد افزود: بر اساس آمار ثبت شده در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه شهرستان تفت با پانزده وقف جدید و شهرستان یزد نیز با سیزده وقف جدید در سالجاری پیشتاز هستند.

وی با اشاره به مشاوره هایی که در سطح ادارات اوقاف صورت پذیرفته افزود: به حمدالله نیات جدید و نوینی مانند فعالیت های قرآنی و برنامه های فرهنگی در این موقوفات جدید وجود دارد.

زارع زاده بهترین راهکار ترویج سنت حسنه وقف را اقدام عملی برای احیا موقوفات قدیمی برشمرد و افزود: اگر جامعه ما ببیندکه متولیان امر وقف نسبت به حفظ و حراست و آبادانی موقوفات گذشتگان اهتمام لازم را دارند ، به این سنت حسنه توجه خواهد کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا