رییس اداره حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد از اخذ سند مالکیت سرای خان کهنه در بازار یزد به ‏ارزش 950 میلیارد ریال خبر داد.‏

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد، سعید جعفری پور با اعلام این خبر افزود: با تلاش و پیگیری های کارشناسان ثبتی اوقاف استان و اداره اجرایی شهرستان یزد و همچنین اداره ثبت اسناد و املاک ، سند مالکیت یک هزار هشتصد و هفتاد و شش متر مربع از موقوفه تجاری سرای خان کهنه در بازار یزد اخذ شد.

رییس اداره حقوقی ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد افزود: این سند یکی از ارزشمند ترین اسنادی است که در سالجاری در شهرستان اخذ شده و این اقدام تاثیر بسزایی در جلوگیری از تصرف موقوفات خواهد داشت.

جعفری پور افزود: بر اساس برآورد کارشناسان معاونت بهره وری اقتصادی ارزش ریالی این موقوفه بالغ بر 950 میلیارد ریال است که با اخد سند ، مالکیت آن تثبیت شد.

وی بهترین راهکار ترویج سنت حسنه وقف در جامعه را حفظ و حراست از موقوفات عنوان نمود و گفت: تثبیت مالکیت موقوفات ، احیا و اجرای امینانه نیات واقفین از برنامه های اصلی در حوزه وقف است که در سال های اخیر با احیای این موقوفه در بازار یزد واجرای نیات روضه خوانی آن ، نشر معارف اهل بیت (ع) صورت می پذیرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا