یزد-مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو از کمک ۲۱ میلیارد و ۵۰۰میلیون ریالی چادرملو و گل گهر به خانواده های جانباختگان معدن زمستان یورت خبر داد.

یزد-مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو از کمک ۲۱ میلیارد و ۵۰۰میلیون ریالی چادرملو و گل گهر به خانواده های جانباختگان معدن زمستان یورت خبر داد.

مهندس محمود نوریان در مراسم بزرگداشت هفته معدن و هشتمین گردهمایی سالانه مهندسی معدن که در آمفی تئاتر دانشکده مهندسی معدن دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به حادثه دلخراش و تاسف بار معدن زمستان یورت آزاد شهر، که منجر به جانباختن جمعی از معدنچیان سخت کوش و کم توقع کشورمان شد، گفت: زحمات و تلاش کارگران و کارکنان معادن کمتر در معرض دید جامعه قرار می گیرد.

وی عنوان کرد: این قشر تلاشگر هر روز در شرایطی دشوار ساعت های با سنگ سخت در دل زمین مبارزه می کنند تا کشور از نعمات الهی نهفته در این سرزمین بهره مند شود.

وی با اعلام تاسف عمیق خود از این حادثه افزود: شرکت های معدنی و صنعتی چادرملو و گل گهر به پاس تجلیل از جانباختگان این حادثه و حمایت از خانواده های شریف و صبور این عزیزان، برای هر خانواده مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض، جمعاً مبلغ ۲۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از طریق ستاد رسیدگی به امور خانواده های جانباختگان اهدا کردند.

نوریان همچنین اظهار داشت: من ۲۰ سال از عمر کاری خود را در همین معدن سپری کرده ام و می دانم بازماندگان این حادثه چه مشقاتی را متحمل می شوند و اگر چه این کمک ها نمی تواند ار تالم خانواده های داغدار بکاهد اما قدمی کوچک برای بودن در کنار آنهاست.



مدیرعامل چادرملو در ادامه سخنان خود گفت: حادثه دلخراش معدن زمستان یورت هشداری جدی برای همه مسئولان، معدنچیان و معدنکاران کشور بود که ایمنی را سر لوحه فعالیت های خود قرار دهند تا کمتر شاهد بروز اینگونه اتفاقات تلخ و اسفبار باشیم.

وی ادامه داد: معدنکاری در همه جای جهان یکی از سخترین، دشوارترین و خطرآفرین ترین مشاغل است و رعایت اصول ایمنی و برخورداری از تجهیزات ایمن سازی، از ضروریات کار در معدن است.      

مدیرعامل چادرملو افزود: ذخایر معدنی ایران و منابع سرشار انرژی، ظرفیت بالایی برای توسعه و قرار گرفتن در ردیف کشورهای صنعتی جهان را برای ما فراهم کرده است که می توان با تربیت نیروهای کارآمد، استفاده از فناوری های نوین، ایمن سازی و مدیریت صحیح، به بهره برداری اصولی و رشد و توسعه این بخش از اقتصاد کشور بیاندیشم.

وی تصریح کرد: گستردگی معادن ایران با تنوع بسیار مواد معدنی، سرمایه ای بزرگ به ویژه برای مناطق محروم و کم برخورداراست که باید با برنامه ریزی منسجم و اصولی و حمایت های مستمر دولت از این ظرفیت به نحو احسن بهره برداری کرد.

نوریان که در جمع دانشجویان، استادان و فارغ التحصیلان مهندسی معدن دانشگاه تهران سخن می گفت با تاکید بر ضرورت اتکاء به سرمایه های انسانی داخل کشور افزود: چادرملو با بکار گیری تمامی ظرفیت های خود و اعتماد به متخصصان داخلی و نیز جوانان تحصیل کرده دانشگاهی و حمایت از طرح های و برنامه های ارزش آفرین شرکت های دانش بنیان، علاوه بر توسعه طرح های تکمیلی خود، خوشبختانه توانست در اواخر سال گذشته با بهره برداری از کارخانه ۱ میلیون تنی فولاد چادرملو و کارخانه نورد سرمد ابرکوه، زنجیره تولید را از مرحله سنگ آهن تا محصولات فولادی تکمیل کند.

نوریان یادآوری کرد: این شرکت توانسته بیش از ۱۰ هزار قطع صنعتی در واحد های معدنی و صنایع وابسته خودمان با اتکا به شرکت های داخلی، بومی سازی کند و این را افتخاری بزرگ برای خود و کشور می داند.

وی گفت: بسیاری از جوانان تحصیل کرده و فارغ التحصیلان رشته های مرتبط با معدن و صنایع معدنی در حال حاضر با ما همکاری دارند و هم اکنون سیستم کنترل هوشمند (دیسپچینگ) که با طراحی و اجرای دانشجویان کشورمان در معدن چادرملو پیاده سازی شده توسط همین جوانهای تازه فارغ التحصیل راه اندازی شده و بازهم توسط خودشان در حال بهره برداری است.

مدیرعامل چادرملو تاکید کرد: ما از ایده ها و طرح های خلاقانه برای ارتقاء کیفیت تولید و بهره وری، افزایش ایمنی محیط کار، حفظ محیط زیست و طراحی وساخت قطعات، استقبال می کنیم.

وی بیان داشت: در حال حاضر بیش از ۷ هزار شاغل بطور مستقیم و ۳۵ هزار نفر بطور غیر مستقیم در واحدهای تولیدی چادرملو فعالیت می کنند.

نوریان بیان کرد: تنها ۱۴۰ نفر نیروی ستادی در استخدام شرکت هستند که می توان گفت به عبارتی تمامی مشاغل چادرملو برون سپاری است.

گفتنی است در این مراسم از یک عمر خدمات علمی و تخصصی دکتر (محمود احمد زاده هروی) از اساتید پیشکسوت دانشکده مهندسی معدن دانشگاه تهران تجلیل شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا