مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: روندنقشه برداری و تثبیت مالکیت موقوفات استان یزد ‏در سال96 تسریع می شود.‏

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد، حجت الاسلام حسین زارع زاده با اعلام این خبر افزود: یکی از رسالت های متولیان موقوفات اخذ سند مالکیت و ثبیت مالکیت اراضی است که مانع هر گونه تصرف املاک موقوفه می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزدبا اشاره به  تنظیم تفاهم نامه همکاری در سازمان های مرکزی اوقاف و ثبت اسناد و املاک اظهار داشت: در سال 95 سند مالکیت 730 موقوفه در استان اخذ شد که با آغاز سال 96 انشالله این روند با تلاش جهادی همکاران ثبتی در سراسر استان تسریع خواهد شد.

زارع زاده افزود: تمام امکانات سخت افزاری مدرن ازجمله سیستم های نوین نقشه برداری (gps دوفرکانسه ) تهیه شده و با  این ابزار روند نقشه برداری و تثبیت مالکیت اراضی وقفی سرعت بیشتری خواهد گرفت.

وی وجود 43 هزاررقبه وقفی در استان یزد را یادآور شد و افزود: با این تعداد اراضی و املاک وقفی حجم کار ثبتی در اوقاف  بسیار بالاست ولی با این حال به لحاظ رتبه کشوری در اخذ سند ماکیت جز استان های برتر هستیم .

این مقام مسئول ابراز امید واری کرد: انشالله با همکاری ادارات ثبت اسناد و املاک استان مالکیت املاک وقفی تثبیت تا این میراث جاویدان از خطرتعرض متصرفین در امان باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا