در جلسه ستاد بیماری‌ های خاص استان یزد، با حضور مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری، عضو انجمن حمایت از بیماران تالاسمی و خیر فعال حوضه سلامت ضمن بیان آمار مبتلایان از مشکلات مادی و معنوی بیماران تالاسمی سخن گفت.

به گزارش یزد فردا، کمیته بیماری‌ های خاص استان با حضور مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری، نمايندگان کمیته‌ها و انجمن‌ های تخصصی حمایت از بیماری‌ های خاص در سالن شهید موحدین استانداری یزد برگزار شد.

 دکتر مجید جوادیان، مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد با اشاره بر هزینه های مادی و معنوی مبتلایان بیماری های خاص اظهار داشت: تمرکز ستاد بیماری های خاص بر تسریع حال این بیماران و کاهش هزینه های مالی و تقویت روحیه این عزیزان است.

 دکتر جوادیان پیرامون موانع سد درمان بیماران اتباع خارجی اظهار داشت: ورود تشکل‌های اجتماعی در این‌باره کارساز است و آنها می‌توانند این افراد را همراهی کنند.

 سید محمود موسوی زاده، عضو انجمن بیماران تالاسمی، خیر فعال حوضه سلامت، بهداشت و درمان و سرپرست اداره رفاه دانشگاه علوم پزشکی یزد در خصوص مشکلات بیماران تالاسمی گفت: متاسفانه هم اکنون در سطح استان یزد بیش از 120 نفر مبتلا به بیماری تالاسمی داریم که 100 نفر از این عزیزان، یزدی و 20 نفر دیگر نیز از اتباع می باشند.

 موسوی زاده در ادامه تصریح کرد: هزینه های درمان و مشکلات دارویی مبتلایان با توجه به قیمت های گران دارو های مصرفی بیماران بیماری های خاص بخشی از مشکلات مبتلایان می باشد که در جهت رفع این مشکلات با هماهنگی با معاونت محترم غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی یزد قول مساعد داده شد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا