یزدفردا"گروه اجتماعی "سرویس حوادث"خبرهای پلیس استان یزد: فرمانده انتظامی شهرستان اشکذر ارتقاء دانش اینترنتی را از عوامل موثر در پیشگیری از آسیب ها و خطرات فضای مجازی برشمرد.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا:، سرهنگ "حسین ثقفی" در جمع کارکنان انتظامی شهرستان گفت: ضمن اشاره به جرایم سایبری افزود: از آنجا که فضای سایبر یك فضای گسترده بوده  و امکان وقوع جرائم متفاوتی در آن وجود دارد، بنابراین كابران در معرض انواع آسیب ها و تهدیدات قرار دارند که با ارتقاء دانش اینترنتی خود می توانند آن تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند.

ثقفی سرقت اطلاعات شخصی رایانه ای توسط سوء استفاده کنندگان را یکی از مهمترین جرایم سایبری نام برد و هشدار داد: سیستم های رایانه متصل به اینترنت در منزل، فاقد اطلاعات شخصی خصوصاً عکس های خانوادگی باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با توجه به سرقت های حساب بانکی توسط سارقان در فضای مجازی به خرید کالا به صورت اینترنتی اشاره کرد و تاکید کرد که کاربران از سایت های معتبر خریداری کنند.

 فرمانده انتظامی شهرستان اشکذر در پایان ارتقاء دانش اینترنتی را از عوامل موثر در پیشگیری از آسیب ها و خطرات فضای مجازی برشمرد و اعتیاد اینترنتی، افسردگی، بی بند و باری و همچنین انتشار فایل های خصوصی را از مهمترین آسیب های اجتماعی در فضای مجازی نام برد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا