رئیس انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش : 930سرویس مینی بوس و 2 هزار 570 سرویس سواری در شهر یزد دانش آموزان را جابجا می کنند.

یزدفردا"سید جلال موسوی ندوشن  "با یادآوری تمهیدات آموزش و پرورش برای فراهم آوردن زمینه ادامه تحصیل دانش آموزان در محدوده سکونتی افزود : هدایت دانش آموزان به مدارسی که در نزدیکی محل زندگی آنان قراردارد همواره مورد تاکید و  توجه برنامه ریزان آموزش و پرورش می باشد .

 به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد ""موسوی ندوشن " با اشاره به اقدامات انجام شده برای تامین و ساماندهی سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزی افزود : کارگروه ماده 18 با عضویت نمایندگان نهادهای مرتبط علاوه بر  پیشنهاد نرخ ، کار ساماندهی و نظارت بر امر ایاب و ذهاب دانش آموزان را به عهده دارد .   

وی درمورد نحوه تعیین نرخ سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزی گفت : کارگروه ماده 18 نرخ پیشنهادی خود را برای تصویب به  شهرداری و شورای اسلامی شهر ارسال می کند و در صورت تصویب شورا و  تائید کمیته انطباق فرمانداری ، به آموزش و  پرورش ابلاغ می نماید.

ایشان نرخ مصوب امسال برای سواری در مسافت تا 5 کیلومتر برای 5 روز هفته را ماهیانه 747 هزار و 500 ریال و بالاتر از آن به ازای مازاد برهرکیلومتر ماهیانه 18 هزار ریال ذکرکرد و گفت : این نرخ برای فعالیت در 6 روز هفته تا مسافت 5 کیلومتر 908 هزار و 500 ریال خواهد بود .

"موسوی " افزود : نرخ کرایه مینی بوس در 9 ماهه سال تحصیلی برای مسافت تا 5 کیلومتر 2 میلیون 730 هزار ریال و به ازای هرکیلومتر اضافه مبلغ 15 هزار ریال مصوب شده است

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان خاطرنشان کرد نرخ های یاد شده نسبت به سال گذشته برای سواری ها 15 درصد و برای مینی بوس ها 13 درصد افزایش داشته است .

این مسئول با اشاره به برخی از مشکلات مینی بوس ها در سرویس دهی دانش آموزان گفت:  مینی بوس هم از نظر تعداد و هم به لحاظ فرسودگی  پاسخ گوی نیاز مدارس نیست و ازطرفی قرار داد مینی بوس ها به صورت حجمی بسته می شود و مدرسه مجبور است کسری تعداد سرنشین را به مجموع نفرات توزیع نماید .

"سید جلال موسوی ندوشن " پلیس راهور را  مسئول نظارت بر کیفیت سرویس دانش آموزی ذکرکرد و گفت : علاوه براین پلیس بر ایمنی سرویس های مدارس نیز نظارت دارد و رانندگان موظف به رعایت قوانین و مقررات مربوطه همراه با رعایت شئونات اسلامی دراین زمینه می باشند .

این مسئول از نظارت سایر نهادهای عضو کارگروه ماده 18 بر هزینه ها و مسائل اجرایی سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزی خبرداد وافزود :  انجمن اولیا و مربیان، اداره کل تعزیرات حکومتی، سازمان حمل بار و مسافر شهرداری، اتحادیه صنف اتومبیل کرایه و سازمان صنعت معدن و تجارت نیز در حوزه فعالیت خود برسرویس های مذکور نظارت دارند .

رئیس اداره انجمن اولیا ومربیان رعایت تعداد نفرات برابر ظرفیت مجاز هر وسیله نقلیه را مورد تاکید قرارداد وافزود: از مدیران مدارس خواسته شده به طور مستمر بر این موضوع نظارت داشته باشند .

وی درپایان از والدین وهمشهریان خواست هرگونه پیشنهاد ، انتقاد و  شکایات خود را با تلفن 37243277 اداره انجمن اولیا ومربیان آموزش وپرورش استان ، 37252903 کارشناسی انجمن اولیا ومربیان آموزش وپرورش ناحیه یک و 36286503 کارشناسی انجمن اولیا ومربیان آموزش وپرورش ناحیه 2 یزد منعکس نمایند .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا