به گزارش یزد فردا ، رییس مجلس در واکنش به تمدید تحریم های 10 ساله آمریکا: از نظر تقنینی ما پیش بینی کردیم و الآن هم روشن است و باید شورای هسته ای تشکیل شود و مسیری که آمریکایی‌ها در این زمینه می‌روند بررسی شود.

آقای لاریجانی در پاسخ به این سؤال که واکنش مجلس در صورت تمدید تحریم های 10 ساله آمریکا چه خواهد بود؟ افزود: در قانون مجلس مشخص کردیم که چه اقداماتی باید انجام داده شود مثل در بند 3 و مخصوصاً بند 7 .

رئیس مجلس گفت : مجلس در قانونی که درباره اجرای برجام تصویب کرد کاملاً به این موضوع توجه داشت که در شرایطی که طرف مقابل نقضی صورت دهد یا اهمالی انجام شود دولت باید چه اقدامی انجام دهد. هم این موضوع در برجام آمده و هم در قانونی که در مجلس نوشته شده است. 

*اصلاح فرهنگی، نیازمند پیداکردن جوهره و بُن‌مایه فرهنگ جامعه است
رئیس مجلس شورای اسلامی در همایش سبک زندگی با بیان اینکه فرهنگ مسیر همواری ندارد، تصریح کرد: برای بسط و گسترش سبک زندگی ایرانی - اسلامی باید جوهره و بن مایه فرهنگ جامعه را پیدا و بر مبنای آن اقدام و حرکت کرد.

همایش ملی «سبک زندگی و سومین اجلاس ارتقای توانمندی فرهنگ عمومی» با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت، شاه مرادی دبیر شورای فرهنگ عمومی و جمعی از فعالان و پژوهشگران در حوزه سبک زندگی امروز (دوشنبه، 15 آذر) در هتل لاله تهران برگزار شد.

آقای لاریجانی در ابتدای این نشست از نمایشگاه آثار منتخب استان ها با موضوع سبک زندگی بازدید کرد. 

در این نمایشگاه مجموعه کتاب ها و پژوهش های انجام شده به دست پژوهشگران و مراکز شورای فرهنگ عمومی در استان ها در حوزه های مختلف سبک زندگی ایرانی اسلامی ارائه شده است.

آقای لاریجانی در این نشست کار فعالان فرهنگی را بسیار پر ارزش دانست و گفت: شاید در مسیر طوفان های مختلف کشور مباحث فرهنگی کمتر مورد توجه قرار گیرد اما باید بدانیم این مباحث زیر بنای کشور هستند؛ اگرچه فرهنگ مسیر همواری ندارد مگر آنکه از راه و روش مشخص آن وارد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موضوع سبک زندگی در دنیای امروز، بسیار مورد بحث قرار می‌گیرد و تنها شامل ایران نمی شود؛ هر چند در ایران نیز مقالات و کتاب های مختلفی در این خصوص نوشته شده است و مقام معظم رهبری در سخنرانی های خود به این موضوع اشاره و مفاهیم عمیق آن را باز کرده اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به دشمنی امریکا با ملت ایران گفت: ایرانیان وقتی امریکایی ها حرف های کلفت می زنند متأثر می شوند و معتقدند باید جلو آنان ایستاد. 

آقای لاریجانی با اشاره به روحیه ایرانیان خاطرنشان کرد: ایرانیان وقتی در همسایگی شان مشکلی ایجاد می شود و تروریست ها می خواهند لطمه وارد کنند می گویند باید به آنان کمک کنیم و این ناشی از خصوصیت شکوهمند و نجیبانه در روح ایرانیان است. 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا