به گزارش یزد فردا ، نقصان‌محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد با اشاره به موفقیت‌های به دست آمده در مبارزه با زمین‌خواری اظهار داشت: در سال گذشته حدود 25 هکتار از اراضی ملی رفع تصرف شده است.

وی با بیان اینکه استان یزد در این زمینه عملکرد موثری دارد اضافه کرد: خوشبختانه در سال جاری نیز یگان حفاظت از اراضی دولتی دراستان فعال شده و این برخورد با متجاوزین به اراضی ملی با جدیت بیشتری دنبال خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد محدوده اراضی تحت حفاظت را 92 هزار هکتار دانست و اضافه کرد: یکی از وظایف اصلی که برای عوامل گشت یگان حفاظت دیده شده، پیشگیری از تصرف اراضی ملی است.

وی به تشریح دیگر وظایف یگان حفاظت از اراضی پرداخت و عنوان کرد: چنانچه هرگونه تصرف، تعرض، تخریب و ساخت‌وساز و یا هر اقدامی در اراضی و املاک ملی انجام شود، این یگان با ارائه مستندات و گزارش‌های خود نسبت به برخورد قانونی از سوی مراجع اقدام خواهد کرد.

نقصان‌محمدی با تاکید بر اینکه برای حمایت و رفع تصرف از اراضی ملی در راستای تامین و استقرار نظم و امنیت تلاش خواهیم کرد بیان داشت: حجم ورودی پرونده‌های مربوط به تصرف اراضی به دستگاه قضا و رفع تصرف از اراضی ملی در سطح استان و برخورد جدی با متخلفان و متصرفان اراضی ملی بیانگر عزم جدی همراه با برنامه در استان در راستای مقابله با متصرفان اراضی ملی است.

وی با بیان اینکه در دستگاه قضا نیز حساسیت‌های زیادی در این زمینه وجود دارد گفت: خوشبختانه با تعاملی که تاکنون وجود داشته در سال جاری نیز بیش‌از پنج هکتار اراضی ملی در یزد رفع تصرف شده و رای 36 پرونده زمین‌خواری در یزد به نفع دولت بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد اقدامات پیشگیرانه از تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی را بسیار کم هزینه‌تر از برخورد با این پدیده دانست و افزود: اولویت در این زمینه باید به سمت پیشگیری و مراقبت مستمر و مداوم از اراضی ملی استان باشد و مردم نیز این مهم را وظیفه خود دانسته و در این زمینه با سایر دستگاه‌های متولی نیز همکاری و همراهی کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا