از حواشی مراسم تجلیل از شهید آیت الله صدوقی:کف برای خاتمی، صلوات برای کروبی

یزدفردا :از حواشی مراسم تجلیل از شهید آیت الله صدوقی که توسط کانون یزدی تباران در تهران برگزارشد مهر اینگونه گزارش داد - حجت الاسلام مهدی کروبی نیز دقایقی پس از خاتمی وارد تالار برگزاری مراسم شد و کنار سید محمد خاتمی نشست. حاضران هنگام ورود کروبی به تالار صلوات فرستادند.
مهر: مراسم تجلیل از شهید آیت الله صدوقی که شب گذشته توسط کانون همبستگی و اطلاع رسانی یزدی تباران با حضور چهره های علمی،فرهنگی و سیاسی کشور در تالار وحدت برگزار شد با حاشیه هایی همراه بود که در این گزارش می آید.

تجلیل از شهید آیت الله صدوقی با حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی، حجت الاسلام صدوقی فرزند شهید صدوقی و امام جمعه یزد، سید محمد خاتمی، مهدی کروبی، سید محمود دعایی، جمع قابل توجهی از روحانیون و ترکیبی از مسئولان فعلی و سابق قوای سه گانه کشور که به نظر می رسد فارغ از گرایش سیاسی در این مراسم حضور پیدا کرده بودند، برگزار شد. به عنوان مثال محمدرضا خاتمی و قاضی مرتضوی با دو نگاه سیاسی مختلف آمده بودند تا یاد شهید صدوقی را پاس دارند.

- حجت الاسلام سید محمد خاتمی در میانه مراسم وارد تالار وحدت شد و در ردیف جلو بر روی صندلی کناری آیت الله هاشمی رفسنجانی نشست. حاضران هنگام ورود خاتمی دست زدند.

- حجت الاسلام مهدی کروبی نیز دقایقی پس از خاتمی وارد تالار برگزاری مراسم شد و کنار سید محمد خاتمی نشست. حاضران هنگام ورود کروبی به تالار صلوات فرستادند.

- بخشی از برنامه تجلیل از شهید آیت الله صدوقی به شعر خوانی گرمارودی شاعر بنام کشورمان اختصاص یافت. اشعار وی مورد ذکر خیر آیت الله هاشمی رفسنجانی قرار گرفت.

- حجت الاسلام صدوقی فرزند شهید صدوقی و امام جمعه یزد از سخنرانی در این مراسم امتناع می کرد که بالاخره با اصرار مجری برنامه و حاضران در جایگاه سخنران حاضر شد و از مزاح آیت الله هاشمی رفسنجانی با وی خبر داد و گفت: حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی به من گفتند نکند که سخنرانی بلد نیستی که امتناع می کنی، البته که این صحبت ایشان مانند همه برداشتها و پیش بیتی هایشان صحیح و درست است.

- فرزند شهید آیت الله صدوقی به مناسبت شهادت شهید محراب آیت الله مدنی از ایشان یاد کرد و در بخش دیگری از سخنانش از مرحوم آیت الله خاتمی نام برد و وی را استاد بزرگوار اخلاق خواند و گفت: اگر وجود آیت الله خاتمی بعد از شهادت شهید صدوقی نبود تحمل این شهادت برای من بسی سنگین و دشوار بود.

- اولیا نماینده مردم یزد و صدوق نیز با خیر مقدم به حاضران از برگزاری برنامه تجلیل از سید محمد خاتمی رئیس جمهور سابق کشورمان درآینده ای نزدیک خبر داد و عنوان کرد، این برنامه با نظر هیئت امنای کانون همبستگی و اطلاع رسانی یزدی تباران برگزار می شود. همچنین بر روی بروشوری که در میان شرکت کنندگان در این مراسم توزیع می شد اعلام شده بود که مراسم تجلیل از سید محمد خاتمی در مهر ماه امسال برگزار می شود.

- خاتمی در حاشیه مراسم در پاسخ به خبرنگارانی که از تصمیم وی درباره کاندیداتوری در انتخابات دهم ریاست جمهوری سوال می کردند، گفت: مصاحبه نمی کنم.

- جمعی از افرادی که هنگام خروج سید محمد خاتمی از تالار وحدت وی را همراهی می کردند با سر دادن شعارهایی حمایت از وی برای کاندیداتوری در انتخابات دهم ریاست جمهوری را ابراز کردند.

- دبیرکل حزب اعتماد ملی که از سوی شورای مرکزی حزب متبوعش به عنوان کاندیدای انتخابات دهم ریاست جهوری معرفی شده است در حاشیه مراسم تجلیل از شهید آیت الله صدوقی در جمع خبرنگاران گفت: بعد از ماه رمضان اعلام می کنم که در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا می شوم یا خیر.

- مهدی کروبی در پاسخ به اینکه تفاوتهایش با خاتمی رئیس جمهور سابق کشورمان را در چه می بیند، گفت: آقای خاتمی آقای بزرگواری است، سید است، حرکاتش نیرو جذب می کند، تبلیغات و چهره اش خوب است و من هم یک روحانی و طلبه هستم. از نظر اندیشه سیاسی، اقتصادی و دینی خیلی با آقای خاتمی نزدیک هستیم و فاصله مان خیلی کم است. هر دو اصلاح طلب و مدافع حقوق مردم هستیم و تلاش می کنیم تا ارزشهای دینی محفوظ بماند.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا