وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست با معاونین و مدیران کل ستادی و استانی سازمان : اشتغال کانون حرکت و مهمترین برنامه دولت تدبیر و امید است و در کنار سیاست رشد و توسعه، سیاست مبارزه با فقر را در برنامه خود دارد .

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست با معاونین و مدیران کل ستادی و استانی سازمان : اشتغال کانون حرکت و مهمترین برنامه  دولت تدبیر و امید است و در کنار سیاست رشد و توسعه، سیاست مبارزه با فقر را در برنامه خود دارد .

     به گزارش روابط عمومی اداره کل  آموزش فنی و  حرفه ای استان یزد، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست مذکوراذعان داشت: باید سمت و سوی  مشاغل آتی و دانش های نوین مورد مطالعه قرار گیرد و در این حوزه مشاغل مدرن و دانش بنیان هدف گذاری شوند تا با ارتقای سطح کمی و کیفی اشتغالی زایی در کشور دچار تحول بنیادین گردد. 

وی بیان داشت:در این راستا پیمودن مسیر رشد و توسعه  بدون نیروی انسانی خلاق و ماهر ممکن نمی باشد و برای دستیابی به توسعه ماندگار نیازمند منابع انسانی کارآمد و با مهارت می باشیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تغییرات دائمی محیط، اظهار داشت: آموزش های مهارتی باید با تحولات محیط انطباق پذیر باشند و سیاست های توسعه ای و اشتغالی ما باید مبتنی بر مهارت باشد.

دکتر ربیعی افزود: امروز باید کارآموزانمان غیر از مهارت های فنی، مهارت های ارتباطی و کارآفرینی را فرابگیرند.

وی اذعان داشت: اشتغال کانون حرکت  و مهمترین برنامه  دولت تدبیر و امید است و در کنار سیاست رشد و توسعه، سیاست مبارزه با فقر را در برنامه خود دارد و امروز استراتژی توانمندسازی منابع انسانی را در این راستا دنبال می کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خطاب به همکاران سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، بیان داشت: سازمان شما، کار و عمل شما یک مسیر درست و اساسی برای مبارزه با فقر است.

وی در ادامه ضمن تشریح و بررسی الگوها و طرح های اجرایی از طرح تکاپو بعنوان الگو و طرحی موفق یاد کرد و حضور انسانهای خلاق و خوش فکر و هماهنگی درون بخشی و بهره مندی از نوآوری و درک تحولات جهانی در زمینه دانش و فناوریهای نوین را از ویژگیهای این طرح دانست.

به گفته ی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش عرضه با بیکاری مزمن مواجه هستیم و این امر نیازمند ایجاد بیش از 700 هزار شغل در سال می باشد.

وی با بیان اینکه امروز در کشور ما نوع نگرش به کار و فرهنگ کار تغییر یافته است، تصریح کرد: بین انتظار از شغل و واقعیت شغل، شکاف ایجاد شده است و باید همه مشاغل را مورد مطالعه و بازنگری با رویکردهای نوین قرار داد.

دکتر علی ربیعی از مسئولان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور خواستار ایجاد بازآفرینی سازمانی  و اجرای روش های مطابق با دانش های روز دنیا شد و بیان داشت:  تحقیق و توسعه باید در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور جایگاه خود را پیدا کند و مربیان و کارکنان این سازمان با بهره گیری از امکانات فضای مجازی و دنیای ارتباطات، دانش خود را ارتقاء دهند.

وی ارائه آموزش های سیار در روستاها و مناطق محروم را از استراتژی های امروز وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور عنوان کرد و با ابراز امیدواری از همراهی همکاران خواست تا با استفاده از تمامی ظرفیت ها اثر وجودی سازمان آموزش فنی و حرفه ای را روز به روز بیشتر سازیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا