یزدفردا "عارف جلالی خبرنگار یزدفردا  "این نشست رساه ای که دیروز در کانون  در مجتمع باقرالعلوم  برگزار شد ابتدا  حجت الاسلام مهدوی نژاد مسئول کانون جوانان رضوی و هیأت انصار ولایت استان یزدمباحث زیر را مطرح کرد .

مهدوی نژاد مسئول کانون جوانان رضوی و هیأت انصار ولایت استان یزد با اشاره به برگزاري نهمين دوره جشنواره زير سايه خورشيد به ميزباني استان يزد اظهار داشت :در اين دوره از برگزاري جشنواره كه با حضور خادمان آستان قدس رضوي برگزار خواهد شد ،‌ 180 برنامه متنوع فرهنگی برنامه ریزی شده است .
وی خاطرنشان کرد"جشن‌هاي مردمي زير سايه خورشيد به جريان عظيم فرهنگي تبديل شده است به طوري كه به جز استان هاي كشور،‌اين جشن‌ها در كشورهاي خارجي در قاره‌هاي مختلف آسيا، اروپا و آفريقا نيز درحال برگزاری سالانه است.
مهدوی نژاد گفت"در اين جشنواره ، خادمان آستان قدس رضوي به عنوان سفيران رحمت و رافت ،‌ رايحه تشيع را در دنيا پراكنده مي كنند و به طور قطع مي توان گفت كه بعد از دهه محرم كه در دنيا شناخته شده است ، ‌دهه كرامت دومين حركت فراملي و مذهبي و فرامكتبي جهان است.
 وی هدف از برگزاري اين جشنواره را توسعه فرهنگ رضوي و انتشار معنويت از پايگاه خراسان رضوي دانست و افزود: امسال اين جشن همزمان با مركز استان در 9  مركز شهرستان‌هاي استان هم كه با حضور خادمان امام رضا (ع) برگزار خواهد شد و خدام با حضور در مراكز مختلف با توجه دادن قلوب مردم به آستان مقدس رضوي ، باعث ايجاد تقرب شده و روحانيت و معنويات را ارتقا خواهند داد.
 مسئول کانون جوانان رضوی و هیأت انصار ولایت استان یزد در ادامه افزود:حضور خدام در استان ،‌ شور و شعف بسياري را در بين شهروندان ايجاد مي‌كند و اثرات رواني و معنوي و همچنين آثار اجتماعي و فرهنگي بسياري را به همراه دارد.
 حجت الاسلام مهدوی نژاد گفت: رويكرد اين جشنواره در سال جاري با توجه به لقب و صفت حضرت امام رضا(ع) و رهنمودهاي ولي امر مسلمين، معين الضعفا به معناي ياري رساننده به فقرا و مستضعفان در نظر گرفته شده است و با توليت آستان قدس رضوي ،‌ برنامه‌هاي متنوعي در اين حوزه تدارك ديده شده است.
 مسئول كانون جوانان رضوي دارالعباده يزد مهم‌ترين بخش از جشنواره زير سايه خورشيد كه در دهه كرامت در استان برگزار مي‌شود را برگزاري جشن زير سايه خورشيد در آستان مقدس امامزاده سيدجعفر محمد(ع) يزد نام بردکه سال گذشته بين 30 تا 40 هزار نفر در اين مراسم معنوي حضور داشتند.

در ادامه این نشست حجت الاسلام صداقت دبیر نهمین جشنواره بین المللی زیرسایه خورشید استان یزد با ارائه توضیحاتی پیرامون نحوه برگزاری این مراسم  به خبرنگاران استان افزود: استان يزد هر ساله در برگزاري اين جشنواره در كشور ، ‌سرامد و الگو بوده است.

دبیر نهمین جشنواره بین المللی زیرسایه خورشید استان یزدبا اشاره به این نکته که " استان يزد هر ساله رتبه اول تا سوم كشور را در برگزاري اين جشنواره كسب كرده است" افزود"از لحاظ حضور مردمی در جشنواره  یزد با شركت بين 30 تا 40 هزار نفر در اين جشن هر سال رتبه اول كشور را كسب كرده است.
صداقت در ادامه خاطرنشان کرد" شعار امسال جشنواره با موضوع زندگي جهاني و خدمت رساني به محرومان و محروميت زدايي است از اين رو با مديريت استان قدس رضوي ، ‌همه برنامه‌ها با رويكرد محروميت زدايي تعريف شده است.
دبیر نهمین جشنواره بین المللی زیرسایه خورشید گفت"جشنواره زير سايه خورشيد از 15 تا 24 مرداد در استان برگزار خواهد شد و خادمان حرم رضوي 8 روز مهمان استان يزد خواهند بود و 180 برنامه متنوع در اين مدت براي استان برنامه‌ريزي شده است.
وی در ادامه افزود:  اين جشنواره همزمان با مركز استان با همكاري تشكل‌هاي مردمي در شهرهاي مراكز شهرستان‌ها نيز برگزار مي‌شود به طوري كه 12 هزار نفر ساعت براي برگزاري جشنواره زير سايه خورشيد در استان فعاليت مي‌كنند.
حجت الاسلام صداقت در رابطه با زمان برگزاری  افزود: مراسم استقبال از خادمان حرم رضوي روز يكشنبه 17 مرداد با استقبال مردمي در فرودگاه شهيد صدوقي برگزار خواهد شد اما استقبال اصلي عصر روز يكشنبه از گلزار شهداي گمنام ميدان اميرچخماق به سمت آستان مقدس امامزاده جعفر(ع) برگزار مي‌شود.
وی در پایان اظهار داشت: حضوردر شهرستان‌ها ، ديدار با ائمه جمعه و علماي استان ، ‌خانواده شهدا و ايثارگران ،‌ جانبازان و محرومان در زمره برنامه‌هاي  حضور خدام در استان قرار دارد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا