یزدفردا"مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۹ هزار خانوار در قالب طرح مددجویی زیرپوشش کمیته امداد استان هستند، گفت: در ۳ ماهه اول سال جاری ۲۸ میلیارد و ۵۱۷ میلیون ریال کمک معیشت(مستمری) به مددجویان تحت حمایت پرداخت شده

محسن علیزاده   اشاره به اینکه کمیته امداد یک نهاد حمایتی بوده و به تدبیر امام راحل و در راستای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه تأسیس شده است اظهار داشت: خوشبختانه با تلاش‌های امدادگران و کمک‌هایی که خیرین در حمایت از خانواده‌های تحت پوشش انجام داده‌اند، اقدامات مطلوبی در راستای بهره‌مندی اقشار آسیب‌پذیر جامعه و نیازمندان انجام شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد خاطرنشان کرد: خانواده‌های تحت پوشش این نهاد در قالب طرح مددجویی شامل زنان سرپرست خانوار، خانواده‌های ایتام، سالمندان، از کار افتادگان هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 29 هزار خانوار در قالب طرح مددجویی زیرپوشش کمیته امداد استان هستند، عنوان کرد: طی 3 ماهه اول سال جاری 47 میلیارد و 793 میلیون ریال در سرفصل‌های مختلف به خانواده‌های تحت پوشش پرداخت شد.

علیزاده در ادامه با بیان اینکه سالانه بیش از 35 سرفصل خدماتی به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد پرداخت می‌شود، گفت: خوشبختانه با رویکردهای اتخاذ شده خدمات امداد به صورت هدفمند و براساس نیازهای مددجویان به آن‌ها ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ارائه هدفمند خدمات یکی از راهکارهای امداد برای توانمندسازی مددجویان و همچنین جلوگیری از وابستگی مددجویان به این نهاد است، بیان کرد: در 3 ماهه اول سال جاری 28 میلیاردو 517 میلیون ریال کمک معیشت(مستمری) به مددجویان تحت حمایت پرداخت شده است.

علیزاده ادامه داد: ارائه خدمات بهداشتی و بیمه خدمات درمانی به منظور ارتقای سطح سلامت جامعه هدف که در قالب بیمه مددجویان و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف، توزیع اقلام بهداشتی در بین مددجویان و پرداخت کمک هزینه سوء تغذیه به کودکان از جمله اقداماتی است که کمیته امداد در حمایت از مددجویان این نهاد انجام می‌دهد.

علیزاده عنوان کرد: پرداخت وام اشتغال به مددجویان و ارائه خدمات خودکفایی و اشتغالزایی به منظور ایجاد زمینه توانمندسازی و خودکفایی در مددجویان صورت می‌گیرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا