با عنایت به نقش ویژه فراورده های خام دامی در سبد غذایی خانوار و اهمیت رعایت بهداشت در تولید و عرضه این محصولات، جلسه‌ی توجیهی با موضوع آشنایی با تخلفات بهداشتی درعرضه فراورده های خام دامی و همچنین جرائم مربوطه، با حضور  تعدادی از عرضه کنندگان این فراورده ها و با دعوت از کارشناس دادگستری و کارشناس تعزیرات در شهرستان میبد استان یزد برگزار گردید.

     در این جلسه رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان میبد ضمن خوش آمد گویی و تقدیر از حضور کارشناسان اداره تعزیرات و دادگستری خاطر نشان ساخت: در سال گذشته در طی بازرسی های صورت گرفته در سطح شهر تعداد 170 مورد تخلف، صورتجلسه گردید که با آموزش های لازم و همچنین تعامل خوب بین مامورین دامپزشکی و صاحبان واحد عرضه کننده،‌ این تخلفات رفع شده و تنها 20 مورد از آنها به مراجع قضایی ارجاع شد. کریمی ابراز امیدواری کرد که با همکاری بیش از پیش عرضه کنندگان با شبکه دامپزشکی، شاهد به حداقل رسیدن این تخلفات باشیم.

در ادامه رجبی، کارشناس دادگستری میبد موارد جرائم قابل رسیدگی در دادگستری را یاداور شد و گفت: توهین و تمرد نسبت به بازرسان، تهدید علیه بهداشت عمومی، کشتار در شرایط غیر بهداشتی و دخل و تصرف در اموال دولتی از جمله موارد جرم محسوب می شود که به دلیل صدمات جبران ناپذیری که به دیگران وارد می کند از دید قاضی دادگاه قابل اغماض نبوده و در صورت ارجاع اینگونه پرونده ها به دادگاه برابر قانون با متخلفان برخورد خواهد شد..

این مقام مسئول از تمامی عرضه کنندگان خواست با توجه به اهمیت زیاد موضوع، تمام تلاش خود را در حفظ سلامت فراوده های خام دامی به کار بگیرند تا شاهد ارجاع پرونده های تخلف به مراجع قضایی و عواقب بعدی آن نباشیم.

همچنین در این جلسه صفار، کارشناس تعزیرات میبد ضمن یاداوری ماده 37 قانون تعزیرات حکومتی گفت: در مورد این گونه تخلفات در مرتبه اول ضبط کالا، جریمه و در موارد بعدی تا پلمپ واحد متخلف می تواند در دستور کار قاضی تعزیرات قرار گیرد.

لازم به ذکر است به منظور آشنایی هر چه بیشتر عرضه کنندگان فراورده های خام دامی با قوانین و موارد تخلف در دادگستری و تعزیرات حکومتی موارد مذکور به صورت مکتوب در بین حاضرین توزیع گردید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا