یزدفردا"محسن رستگاری، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد ضمن گرامیداشت آغاز ایام ماه مبارک رمضان گفت: با توجه به فضیلت های ماه مبارک رمضان برنامه های متنوعی را در استان یزد خواهیم داشت.

وی افزود: در این راستا جز خوانی در بسیاری از مساجد استان برگزار می شود و برنامه های افطاری و سحری نیز با توجه به حضور خیرین در این بخش انجام می شود.

مسئول دبیرخانه کانون مساجد یزد خاطرنشان کرد: برنامه های کانون مساجد در ماه مبارک رمضان در راستای حضور پرشور مردم در مساجد و ادامه این حضور در ماه های دیگر سال است.

رستگاری ادامه داد: یکی از این برنامه ها با عنوان«30 شب، 30 مسجد» است که هر شب در یکی از مساجد برنامه های متنوع فرهنگی با حضور گروهی فرهنگی برگزار می شود.

وی افزود: انتخاب این مساجد به صورت تصادفی بوده و سعی شده از مساجد فعال در تمامی مناطق مختلف شهر یزد و به خصوص مناطق محروم استفاده شود.

مسئول دبیرخانه کانون مساجد یزد در این طرح برنامه‌های متنوعی از ساعت ۹ الی ۱۱ شب بعد از افطار در مساجد اجرا می‌شود.

رستگاری گفت: اکیپی نیز در این طرح برای کودکان برنامه اجرا خواهند کرد که ۲۰ نوع مسابقه ورزشی و هنری همراه با جوایزی در نظر گرفته شده است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان یزد ادامه داد: همچنین در کنار این برنامه روانشناسی کودک برای والدین را خواهیم داشت که مشاوره و به سواالات پاسخ داده می‌شود و اکیپ پزشکی نیز به صورت رایگان تست قند خون، فشار خون و ... را انجام خواهند داد و کارت سلامت به خانوده‌ها داده می‌شود.

وی محافل انس با قرآن را از دیگر برنامه‌های کانون مساجد در طول ماه رمضان برشمرد و تصریح کرد: برنامه‌ای در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) همافر در ماه رمضان با محوریت نهج‌البلاغه توسط کانون فرهنگی مداحان اهل بیت(ع) برگرار می‌شود که به تفسیر نهج‌البلاغه پرداخته خواهد شد.

رستگاری بیان کرد: لازم به ذکر است، برنامه « 30 شب، 30 مسجد» با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد برگزار می شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا