دو نشست علمی با حضور دکتر مصطفی شریف‌زاده دانشیار دانشگاه صنعتی امیرکبیر با موضوعات نگاهی عمیق‌تر به مراحل طراحی حفریات زیرزمینی و دیدگاه‌های جدید برای مشخصه‌سازی (Characterization) توده سنگ، در سالن کنفرانس دانشکده مهندسی معدن و متالورژی دانشگاه یزد برگزار شد.

به گزارش دریافتی از دانشکده مهندسی معدن و متالورژی در نخستین نشست در مورد مراحل طراحی حفریات زیرزمینی بحث و تبادل نظر صورت گرفت. در این نشست بر اهمیت روش‌های طراحی مشاهده‌ای (Observational methods) تاکید شد.
مهم‌ترین دستاورد این نشست القای دیدگاه جدید در مورد انتخاب روش مناسب طراحی حفریات با توجه به شرایط پروژه مورد بررسی بود.
در ادامه این گزارش آمده است در دومین نشست درخصوص روش جدید برای مشخصه‌دهی به خصوصیات توده سنگ (منتشر شده از طرف انجمن بین‌المللی مکانیک سنگ ISRM) بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
شناخت انواع پارامترها و نحوه تاثیر آنها در رفتار توده سنگ از مهم‌ترین دستاوردهای این نشست بود.
شایان ذکر است در این دو نشست دانشجویان دکترا، کارشناسی ارشد و استادان گروه استخراج معدن دانشگاه یزد حضور داشتند.
گفتنی است دکتر مصطفی شریف‌زاده، دانشیار دانشگاه صنعتی امیرکبیر تهران، مدرس (Senior Lecturer) در دانشگاه Curtin استرالیا و عضو هیئت تحریره مجلات معتبر علمی پژوهشی و ISI از جمله مجله معتبر Tunneling and Underground Space Technology (TUST), Elsevier است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا