رئیس اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی استان یزد گفت: تامین سلامت دام ها به منظور پیشگیری و کنترل بیماری های مشترک و دامی که منجر به حفظ بهداشت و سلامت عموم افراد جامعه و حفظ سرمایه های دامی کشور است همواره جزو اصلی ترین سیاست ها و دغدغه‌های دامپزشکی به شمار می رود. 

      رئیس اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی استان یزد گفت: تامین سلامت دام ها به منظور پیشگیری و کنترل بیماری های مشترک و دامی که منجر به حفظ بهداشت و سلامت عموم افراد جامعه و حفظ سرمایه های دامی کشور است همواره جزو اصلی ترین سیاست ها و دغدغه‌های دامپزشکی به شمار می رود. به همین علت تعداد زیادی از کارشناسان دامپزشکی عمدتا در بخش خصوصی و بعضا در مناطقی که دامپزشکی بخش خصوصی فعالیت ندارد در بخش دولتی مشغول پایش و تامین بهداشت و سلامت جمعیت دامی استان می باشند که در همین راستا در طی سال 94 موفق به معاینه و درمان تعداد 121000 راس دام سبک و سنگین به صورت انفرادی و جمعی در قالب گله های دام شده اند.

دکتر محمد صادقی در ادامه یادآور شد: در سال گذشته و طی فرایند تشخیص، تعداد  370 راس دام و 4100 قطعه طیور کالبدگشایی و 700 راس دام نیز تحت عمل جراحی قرار گرفته اند.

وی در ادامه افزود: معاینه، تشخیص و درمان بیماری دام یک امر تخصصی و مستلزم طی مراحل مختلفی از جمله توجه به علائم ظاهری دام، خونگیری و انجام آزمایشات می باشد که در صورت لزوم کالبدگشایی و انجام عمل جراحی را نیز شامل می شود.

وی در پایان با ابراز خشنودی از تلاش های صورت گرفته در این راستا اظهار داشت: توجه دامداران به توصیه های بهداشتی کارشناسان دامپزشکی و اجرای دقیق دستورات پیشگیرانه و درمانی آن ها رکن اساسی و جدایی ناپذیر در تحقق اهداف مورد نظر دامپزشکی به منظور پیشگیری، کنترل و ریشه کنی بیماری ها در جهت حفظ و حراست سلامت انسان ها و سرمایه های دامی استان است. انتظار می رود با برنامه ریزی های صورت گرفته روز به روز به نتایج موفقیت آمیز تری در عرصه تشخیص، کنترل و درمان بیماری های دامی دست یابیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا