در دیدار رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان و مدیره کل راه و شهرسازی، راه های بهبود و کیفی سازی ساختمان در استان یزد مورد بررسی قرارگرفت.
آقای مهندس فرشید رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان در آغاز این دیدار با تشریح نقش صنعت ساختمان در ایجاد اشتغال مولد وفعال سازی رشته های گوناگون صنعت ساختمان و خدمات فنی مهندسی، آن را عرصه تبلور اقتصاد مقاومتی توصیف کرد و گفت: تولید مصالح براساس اصول استاندارد و انجام عملیات ساخت و ساز طبق آیین نامه ها و مباحث مقررات ملی ساختمان گام مهمی در جهت شکوفایی سرمایه های ملی قلمداد می شود.
وی با تاکید بر وحدت رویه و انسجام موجود در هیئت مدیره جدید سازمان، از این همگرایی به عنوان پایه و اساس برنامه ریزی ها و توصیف شاخص های توسعه در سازمان یاد کرد و خواستار مساعدت راه و شهرسازی در جهت ترویج فرهنگ اصولی ساخت و ساز در جامعه شد.
در این ملاقات آقای دکتر نقصان محمدی مدیر کل راه و شهرسازی با اشاره به ظرفیت های گسترده سازمان نظام مهندسی ساختمان در جهت طراحی، نظارت و اجرای صحیح عملیات ساخت و ساز، گفت: در سال جدید باید تلاش مضاعفی برای استفاده بهینه از این ظرفیت صورت پذیرد.
وی خاطرنشان کرد: نامگذاری سال جدید با عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، ما را ملزم می سازد تا توجه ویژه ای به مصرف بهینه انرژی و مدیریت صحیح منابع انسانی داشته باشیم.
دکتر نقصان محمدی با اشاره به عضویت نیروهای تخصصی با کفایت در این سازمان و عضویت سازمان نظام مهندسی ساختمان در تعداد زیادی از کمیسیون های تخصصی استانی، ابراز امیدواری کرد که در پایان سال کارنامه موفقی از اجرای برنامه های پیشگیری از خلاف سازی ها و ترویج مقررات ملی ساختمان ارائه شود.
ناطق وظیفه اداره کل راه و شهرسازی را در تنظیم روابط سازمان با معاونت عمرانی استانداری ، شهرداری ها و دوایر مرتبط با آن ها یادآور شد و گفت: این اداره همچنین طبق قانون، نظارت عالیه بر عملکرد مهندسان عضو سازمان را عهده دار است و در این جایگاه، از هیئت مدیره سازمان دعوت می کند تا با برنامه ریزی و ارائه پیشنهادهای کاربردی با همکاری اداره کل راه و شهرسازی اهداف خود را اولویت بندی و ساماندهی نماید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا