یزد فردا: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت:سومین کنگره ملی شعر روستا در شهرستان خاتم برگزار می شود.

  به گزارش یزد فردا:  علی غیاثی ندوشن طی نشستی در این اداره کل با اعلام این خبر گفت:این کنگره در روستای سرچشمه از توابع شهرستان خاتم برگزار می شود.
وی با اشاره به برگزاری این کنگره در31 فروردین‌ماه جاری،اظهار داشت: این کنگره به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد و با همکاری فرمانداری خاتم و انجمن شعر این شهرستان برگزار خواهد شد.
این مقام مسئول،با اشاره به این که 450 اثر به دبیرخانه این کنگره ارسال شده است، اظهار کرد: مصطفی محدثی خراسانی، سیدمحمدامین جعفری و طیبه شادمانی داوری آثار را برعهده داشتند.
به گفته غیاثی ندوشن، در مجموع ١٧٦ شاعر کشوری آثار خود ارسال کرده بودند که از 20 نفر برگزیده اصلی و چهار شایسته تقدیر سپاس‌گزاری می‌شود.
وی با بیان این مطلب که آثار ارسالی در 6 بخش مورد داوری قرار گرفته و افراد منتخب در هر بخش معرفی و تجلیل می‌شوند، این بخش‌ها را شامل زیر18 سال، 18 تا 40 سال، 40 سال و بالاتر، ترانه و شعر محاوره، طنز و شعر کودک عنوان کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد همچنین محورها و موضوع‌های اشعار را "الفبای مهربانی"، "دامنی از شکوفه"، "آداب آسمانی‌ها"، "نان حلال عشق"، "گلدسته‌های نور"، "آرایه‌های زندگی"، "قنوت‌ها و قنات‌ها"، "خاک آسمان‌خیز"، "فرزندان این آب و خاکم" و "سرچشمه‌های آگاهی" ذکر کرد.
وی درپایان با بیان این که همزمان با برگزاری این کنگره از کتاب شعر روستا رونمایی می‌شود، گفت: این کتاب اشعار برگزیده شاعران سومین کنگره ملی شعر روستا است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا