یزد فردا:استاندار یزد با اشاره به اولویت‌های سال 95 در استان یزد گفت: حرکت در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی با طرح و برنامه مشخص، اولویت  این استان است.

 سیدمحمد میرمحمدی در نخستین نشست خبری خود در سال 95 ضمن تقدیر از رسانه‌های استان یزد به خاطر پوشش بسیار خوب اخبار انتخابات هفتم اسفندماه و سفر 17 اسفند رئیس

جمهور به استان یزد گفت: رسانه‌ها چشم بینا و گوش شنوا و ناظران همیشه بیدار جامعه و همواره مراقب امور و رویدادهای مهم هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت آبرسانی به استان یزد در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد اعتراض‌های مردم اصفهان در مورد انتقال آب از زاینده‌رود به یزد بیان کرد: ما یک قطره آب از حوزه زاینده‌رود برداشت نمی‌کنیم و آبی که به یزد منتقل می‌شود، آبی است که از سرچشمه‌های کارون به سد زاینده‌رود می‌ریزد و از آنجا از طریق تونل به یزد می‌آید.

استاندار یزد ادامه داد: بنابراین آبی که به یزد می‌آید، نه حق آبه اصفهان است و نه کوچکترین ارتباطی با اصفهان دارد و فقط مسیر آن از اصفهان عبور می‌کند و این اب اگر توسط استان یزد بهره برداری نشود به خلیج فارس میریزد و ضمن اینکه هیچکس اجازه ندارد مانع انتقال آب شرب به استان  شود.

وی  در مورد سهمیه‌بندی آب در استان یزد  عنوان کرد: موافق صرفه‌جویی هستیم و مدام به آن توصیه می‌کنیم اما به هیچ‌وجه به فکر سهمیه‌بندی آب نیستیم و به شدت هم با آن مخالف هستیم.

میرمحمدی خاطرنشان کرد: همان اوایلی که به یزد آمدم، مجوز حفر 20حلقه چاه آب استراری در یزد را دریافت کردم که یک ساعت هم آب یزد قطع نشود حال چگونه موافق سهمیه‌بندی و جیره‌بندی آن باشیم.

وی تصریح کرد: این مردم شایسته بهترین و بیشترین خدمات هستند و تا می‌توانیم تلاش می‌کنیم که آب یزد حتی یک ساعت هم قطع نشود اما امیدواریم مردم نیز صرفه‌جویی در مصرف آب را نیز مدنظر قرار دهند.

استاندار یزد در مورد آبرسانی از خلیج‌فارس به استان یزد نیز اظهار داشت: دولت برای تحقق این امر اعتباری در نظر گرفته ضمن اینکه بخش خصوصی نیز از آن منتفع شده و سرمایه‌گذاری می‌کند و در صورتی که آبرسانی از خلیج‌فارس به فلات مرکزی ایران محقق شود، حیات صنعتی دو استان معدنی و صنعتی کشور تضمین می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد آلودگی هوا نیز بیان کرد: بسیاری از رسانه‌ها و عامه مردم علت آلودگی هوای شهر را فعالیت کوره‌های آجرپزی می‌دانند در حالی که تعدادی از کوره‌ها تعطیل، تعدادی به سایت در نظر گرفته برای آنها به خارج از شهر منتقل شدند، تعدادی از فیلتر استفاده می‌کنند و تعدادی نیز سوخت خود را تغییر داده و گازسوز شده‌اند بنابراین آلودگی چندانی ندارند.

میرمحمدی ادامه داد: طرح برخی موارد، حرف‌های عوامانه است و به نظر می‌رسد بیشتر به بهانه‌گیری‌هایی عده‌ای مربوط است اما در عین حال اگر واحدی به صورت مشخص از سوی مردم و رسانه‌ها به عنوان واحد آلاینده شناخته شود، به سرعت پیگیری خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: ما نمی‌خواهیم کوره‌ها را از بین ببریم بلکه می‌خواهیم آلودگی آنها را از بین ببریم که برای تحقق این امر نظرات کارشناسی ارائه و طبق آن عمل شده است.

استاندار یزد همچنین در مورد نرخ بیکاری استان یزد نیز اظهار داشت: نرخ بیکاری یزد در حالی که سال گذشته یک بار 7.6 درصد اعلام شد، امسال 11.2 درصد گزارش شد که به نظر می‌رسد بخشی از این تغییر مربوط به سئوالات پرسش‌کنندگان و آمارگیران و بخشی از آن نیز مربوط به نحوه پاسخ پاسخ‌دهندگان بوده است اما در مجموع برخی واحدها نیز تعدیل نیرو کرده و عده‌ای بیکار شده‌اند.

وی همچنین به تشریح اولویت‌های استان یزد در سال 95 نیز پرداخت و بیان کرد: حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی، اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور به یزد، برگزاری انتخابات مرحله دوم در حوزه انتخابیه مهریز، برگزاری هفتمین مجمع جهانی کشورهای اسلامی در یزد، اهتمام به امر اشتغال و ... است.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا