گردشگران شهر یزد نوروز امسال از ایستگاه‌های راهنمایی مجازی گردشگری بهره‌مند شدند.

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری یزد در مصاحبه با خبرنگار ما گفت این سازمان اسفند ماه سال گذشته با تهیه سامانه راهنمای شهر یزد بر روی موبایل گام نخست تسهیل در ارائه خدمات مسیریابی به وسیله تلفن همراه در شهر یزد را برداشت.

مسعود تاج‌آبی گفت در اقدام بعدی این سامانه علاوه بر ورودی دروازه قرآن در 13 نقطه دیگر شهر  یزد که متصل به اینترنت بیسیم‌ شهری می باشد در دسترس مسافرین قرار گرفت.

وی ادامه داد سامانه مذکور قابلیت‌های ارسال و دریافت موقعیت، صندوق پیام آخرین موقعیت‌های دریافت و ارسال شده، لایه­های مورد نیاز گردشگران نظیر آثار باستانی، نقاط متصل به اینترنت شهری، بیمارستان ها، پمپ بنزین، داروخانه ها، رستوران‌ها، مراکز خرید و ...، مسیریابی بین دو محل و تعیین بهینه­ترین مسیر را دارد.

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری یزد بیان کرد نوروز امسال برای اولین بار این سازمان اقدام به ارسال پیامک خوش‌آمد به رانندگانی که به وسیله خودروی شخصی به شهر یزد وارد می‌شدند نمود. وی گفت سامانه طراحی شده به صورت هوشمند با آنالیز تصاویر دوربین‌های کنترل ترافیک در مبادی شهر و اعمال فیلتر بر روی خودروها با شماره پلاک ۵۴ و ۶۴ اقدام به ارسال پیامک خوش‌آمد می‌نمود.

شایان ذکر است همه ساله اطلس راهنمای گردشگری شهر یزد نیز توسط این سازمان تهیه و در اختیار شهرداری مرکز جهت چاپ با تیراژ بالا قرار می‌گیرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا