دبير اجرايي ستاد هماهنگي خدمات سفر استان يزد از رشد شصت درصدي حضور گردشگران نوروزي در نيمه اول تعطيلات نوروز ‎9‎5 و همزمان با آغاز جشنواره خوش آمد در شهر تاريخي يزد خبر داد.

محمدمهدي شرافت در اين خصوص گفت: اين آمار و افزايش بازديدها نشانگر افزايش ميزان توجه مردم به ايران گردي و به خصوص شهر تاريخي و کهن يزد در نوروز ‎9‎5 نسبت به سال‌هاي گذشته است.

مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد افزود: هنر ما اين است که با بسيج و همکاري بيشتر، منشا خدمات گسترده‌ تري براي مردم باشيم و در اين راستا دستگاههاي اجرايي همكاري مطلوبي در زمينه انجام نظارت بر مراكز تحت پوشش خود داشتند و با توجه به وجود نزولات جوي و متغير بودن وضعيت آب و هواي كشور، اين شرايط در حد توان مديريت شد.

وي خاطرنشان ساخت: با اقدامات و تلاش هاي صورت گرفته توسط اين اداره کل در راستاي ثبت جهاني شهر تاريخي يزد و ارسال پرونده آن به يونسکو، يزد به عنوان شهري جهاني مطرح گرديد، که گردشگران زيادي را براي بازديد از اين کهن شهر تاريخي به خود جذب کرد.

اين مقام مسئول تصريح کرد: معرفي يزد به عنوان شهر نساجي سنتي کشور، وجود بازارچه هاي فروش و ارائه زنده صنايع دستي، آثار تاريخي شاخص، جاذبه هاي طبيعي و روستاهاي هدف گردشگري، از جمله جاذبه هاي ديگري است که گردشگران را به سوي يزد متمايل مي سازد.

به گفته شرافت: دوازده تماس با سامانه ‎0‎9‎6‎2‎9 به عنوان سامانه جامع اطلاعات گردشگري و پاسخگويي به شکايات در ايام تعطيلات صورت پذيرفته و به پيشنهادات و شکايات مردمي بر اين اساس رسيدگي شده است.

مديرکل ميراث فرهنگي يزد اظهار داشت: بنا بر تمهيدات صورت پذيرفته توسط سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کشور با همکاري وزارت کشور و با هدف ايجاد جريان رقابت در ميان دستگاه ها بر مبناي شاخص هاي کمي و کيفي اجرايي، در پايان تعطيلات نوروز، براساس استانداردهاي کمي و کيفي تعريف شده، شش شهر برتر در حوزه ارائه خدمات گردشگري به مسافران نوروزي در سطح کشور، انتخاب مي شوند که اميد است استان يزد جز شش شهر انتخابي باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا