مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد از اخذ 844 سند مالکیت برای موقوفات و تنظیم و تجدید افزون بر 6 هزار و هشتصد فقره اجاره نامه با مستاجرین موقوفات در سال 94 خبر داد.

 

حجت‌الاسلام غلامرضا عادل  در این رابطه اظهار داشت: در راستای حفظ و صیانت از حقوق موقوفات و جلوگیری از تصرف رقبات یکی از اولویت‌های مهم در سازمان اوقاف و امور خیریه تثبیت و اخذ اسناد مالکیت رقبات موقوفات، بقاع و اماکن متبرکه است .

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد افزود: با همکاری کارشناسان ادارات ثبت اسناد در سراسر استان  در سال 94 موفق به اخذ  844 سند مالکیت برای موقوفات شده ایم. 

وی با اشاره به آمار ثبت شده در سامانه جامع بانک اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه استان یزد افزود: از ابتدای امسال شش هزار و هشتصد و چهارده  فقره اجاره‌نامه برای رقبات موقوفه استان تنظیم یا تجدید شده که بیشترین آن در شهرستان‌های یزد، اردکان و میبد صورت گرفته است .

عادل با بیان این مطلب که استان یزد 11 هزار 900 موقوفه و افزون بر 43 هزار رقبه دارد، تاکید کرد: اجرای امینانه نیات واقفین که یکی از اصلی‌ترین وظایف متولیان امر وقف است در صورتی محقق می‌شود که حق و حقوق موقوفات به صورت عادلانه پرداخت گردد .

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد آگاهی بخشی از احکام و قوانین وقف را برای مستاجرین و جامعه ضروری دانست و اظهار داشت: تلاش شده از راه‌ها و ابزار‌های مختلف رسانه‌ای احکام و مسائل وقف برای مردم بیان شود .

وی سامانه جامع بانک اطلاعات و مدیریت موقوفات و بقاع متبرکه را یکی از ابزار‌های نوین الکترونیکی مدیریتی دانست که در شفاف‌سازی مالی و گزارش‌گیری منظم و دقیق متولیان وقف را کمک شایانی می‌دهد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا