یادگار سومین شهید محراب گفت:کتاب نقش جدی در توسعه فرهنگی یک جامعه دارد.

حجه الاسلام والمسلمین محمد صدوقی در آیین تجلیل از برگزیدگان نخستین دوره کتاب سال استان یزد،افزود:به رغم توسعه تکنولوژی ،انتشار سنتی کتاب و کتابخوانی جایگاه اصیل خودش را حفظ کرده است.
وی با بیان اینکه کتاب می تواند ایفای نقش جدی توسعه در یک جامعه باشد،تصریح کرد:دولتمردان و متولیان امر کتاب نباید از نقش مهم کتاب غافل شوند.
وی در ادامه با اشاره به عنوان جایزه ویژه شهید صدوقی در عنوان کتاب سال یزد اشاره کرد و گفت:مرحوم صدوقی همیشه دغدغه معیشت و فرهنگ مردم را داشت.
حجه الاسلام والمسلمین صدوقی افزود:بدین منظور دفتر سومین شهید محراب برای ادامه دغدغه های مرحوم صدوقی تمام تلاش خود را در امور خیریه و فرهنگ انجام خواهد  داد.
به گفته وی،حمایت دفتر سومین شهید محراب ازاولین دوره کتاب سال یزد در راستای توجه جدی به فرهنگ یزد است که تلاش خواهد شد تا در دوره بعدی این برنامه ادامه داشته باشد.
یادگار سومین شهید محراب پیشنهاد داد که از هم اکنون دبیرخانه کتاب سال استان یزد تشکیل شود تا در دوره های بعدی شاهد برنامه هایی پربارتر در این حوزه شکل گیرد.
همچنین حجه الاسلام و المسلمین معزالدینی امام جمعه موقت یزد نیز طی سخنانی به اهمیت کتاب و کتابخوانی پرداخت.
یاد آوری می شود، این مراسم که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با حمایت دفترسومین شهید محراب برگزار شد  از6 نفر برگزیده و 8نفر شایسته تقدیر با اهداءجوایزی نفیس قدردانی بعمل آمد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا