●امید حسین مرشدی

در سالهای گذشته مردمان بلند طبع،ساعی وبااراده این دیار علی رغم موفقیت در زمینه های مختلف در ورزش آن طور که بایسته وشایسته است به حق خود نرسیده اند.

از عدم حمایت جدی صنعت ومعدن از ورزش استان که این روزها عیان است گرفته که آن هم به دلیل نبود مشوق هایی است که صاحبان آن ابراز می کنند. مشخص نیست، استانهای هم جوار چگونه هزینه های میلیاردی خود را جبران می نمایند.
اما فراتر از این مقوله باید این مهم را مطرح کرد در این استان صنعتی ومعدنی،یزدیها باامراض متنوع،دیابت،آلودگی زیست محیطی که کمتر مطرح می شود،دست وپنجه نرم می کنند.
مرکز استان با دارا بودن بیش از نیمی از جمعیت استان،کمترین سرانه فضای ورزشی را دارد واین خود هزاران سوال در ذهنها پدیدار می سازد.
درخواست ما این است که مجموعه بزرگ ورزشی یزد،درلایحه بودجه قرار گیرد واعتبار مجموع آن مصوب شود،یا به عبارتی از اعتبارات ملی برای آن هزینه شود،در غیر این صورت اتمام این مجموعه با اعتبارات استانی علاوه بر فرسودگی شاید در چند دهه آینده هم به کار نیاید. این در حالی است که بسیاری از این پروژها به دلیل عدم اختصاص اعتبارات لازم سالهاست نیمه تمام مانده وفرسودگی،بنا را تهدید می کند.
آقایان قرار گرفتن یزد در مرکز جغرافیایی ایران وبه واسطه جاذبه های گردشگری، فراهم بودن زیرساختهاواز مناظر دیگر می تواند حتی مستعد برگزاری اردوهای تیم ملی ومسابقات بین المللی باشد.
به اهم پروژه های نیمه تمام وقابل بهره بردار اشاره می شود:
-پیست دوچرخه سواری مسقف نیمه تمام
-یک باب استخر قابل بهره برداری
-پبست موتور سواری نیمه تمام
-سالن ویک باب استخر قابل بهره برداری
-سالن ویک باب استخر مختص جانبازان ومعلولان نیمه تمام
-سالن آمفی تئاتر نیمه تمام-استادیوم۵۰هزارنفری،سالن۶۰۰۰نفری ،استخر سرپوشیده وزورخانه بین المللی که هیچ فکری برای شروع کارآن نشده است.
تامین اعتبارات این مجموعه از بخش ملی وبرای اینکه اعتبارات آن مصوب شود،تلاش وپشتکاری مضاعف از سوی مسولان استان را می طلبد که امید در این سفر دولت تدبیر وامیدمحقق وبرای یزدیهاماندگارشود.
امیدواریم،چرا که آدمی به امید زنده است..

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا