آیین تجلیل از پژوهشگران برتر فرهنگی و هنری در سالن برنامه های جنبی هشتمین نمایشگاه بزرگ کتاب یزد برگزارشد.

علی غیاثی ندوشن مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد  در این مراسم با بیان این که شورای پژوهشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با 22 سال قدمت یکی از باسابقه‎‎ترین نهادهای پروهشی استان است، گفت: تاکنون 90 طرح پژوهشی توسط این شورا اجرا یا حمایت شده است.
وی در ادامه با اشاره به یکسری برنامه‌‌های جنبی در نمایشگاه کتاب یزد با رویکرد فرهنگی، از مراسم‎‎هایی مانند شاهنامه خوانی، رونمایی و نقد کتاب، نشست‎‎های کتاب خوان، قصه ‎‎گویی و کارگاه‎‎های مختلف با موضوع کتاب و کتابخوانی یاد کرد.
وی  استقبال خوب مردم یزد در این نمایشگاه نسبت به کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: این اتفاق با دید مثبتی که در سالهای بعدی منجر به رشد کمی و کیفی نمایشگاه کتاب یزد خواهد شد، نیازهای مردم دارالعباده در این حوزه را تامین کند.
ابوالفضل مرشدی عضو هیات علمی دانشگاه نیز در این برنامه با موضوع "بازنگری فرهنگ یزد" به ایراد سخن پرداخت.
درادامه این مراسم از 37 اثر رسیده به دبیرخانه شورای پژوهشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، هفت پژوهش به عنوان برتر معرفی و از انان تجلیل بعمل امد.
در این مراسم "اکرم جنتی‌‌فر" در محور فرهنگ، ایثار و شهادت، "مریم موسوی"، اعظم مقیمی" و "بی‌‌بی فاطمه حسینی‌‌زاده" در محور فرهنگ و رسانه‎‎های محلی، حجت الاسلام "سید محمد جواد صداقت شاکری" در محور هنرهای تجسمی، "سید محمد رضا قائم محمدی" در موضوع تحکیم بنیان خانواده، "علیرضا دهقان" در محور سینما و "الهه پور رحیمیان" در محور سرمایه‎‎های فرهنگی و اجتماعی به عنوان پزوهشگران برتر استان معرفی شدند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا