در پیامی مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد روز جهانی راهنمایان گردشگری را تبریک گفت.

 محمدمهدي شرافت، ضمن تبریک بمناسبت روز جهانی راهنمایان گردشگری تأکید نمود راهنمایان گردشگری خط مقدم صنعت گردشگری بوده و در توسعه این صنعت سهم بسزایی داشته اند.

در بخش دیگری از این پیام آمده است حضور پر تعداد راهنمایان گردشگری و بلد محلی در استان یزد که تعداد آنها در سال های اخیر به بیش از چهارصد و پنجاه نفر رسیده است باعث رونق صنعت گردشگری استان و نیز تثبیت این حرفه فرهنگی به عنوان شغل در جامعه شده است.

مهندس شرافت در ادامه این پیام افزود: استان یزد در معرفی جاذبه های گردشگری جزء یکی از استان های سرآمد کشور محسوب می شود و این جایگاه بدون تلاش و کوشش فعالان گردشگری در سه حوزه: هتل داران، دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان گردشگری میسر نبوده است و اکنون نیز به همت انجمن سراسری راهنمایان گردشگری و با مشارکت پر تعداد راهنمایان گردشگری استان یزد، افتخار میزبانی کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری در سال 2017 به جمهوری اسلامی ایران سپرده شده بر فعالان گردشگری و بخصوص راهنمایان است تا با تلاس بیش از پیش به معرفی فرهنگ، هویت و تاریخ این مرز و بوم و خصوصاً استان یزد همت گمارند.

در پایان این پیام مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از تلاش و کوشش تمامی راهنمایان و فعالان حوزه گردشگری استان تشکر نمود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا