معاون نظارت مالی اداره کل امور اقتصادی و دارایی و رئیس خزانه معین استان یزد گفت: از اوایل سال آینده سیستم پرداخت اعتبارات جاری و عمرانی دستگاههای اجرایی استان الکترونیکی می شود و این کار از طریق سامانه بانکی " نسیم " انجام خواهد شد.

" سعید نورایمانی " در جلسه ذیحسابان دستگاههای اجرایی استان بر ساماندهی حساب های دولتی تاکید کرد و از ابلاغ دستور العمل و شیوه نامه اجرایی آن از سوی معاون اول رئیس جمهوری خبر داد .

وی با بیان اینکه حساب های رابط درآمدی نیز از ابتدای سال آینده حذف و شناسه پرداخت جایگزین آن می شود؛ خواستار فراهم کردن زیر ساخت های لازم در خصوص الکترونیکی شدن عملیات دریافت و پرداخت و فعالیت های بانکی توسط دستگاههای اجرایی شد.

وی اجرای برنامه کوتاه مدت نظام حسابداری بخش عمومی با رویکرد تعهدی را از دیگر برنامه های خزانه استان در سال آینده برشمرد و از ذیحسابان خواست مسایل و مشکلات فراروی اجرای این نظام را طرح نمایند.

رئیس خزانه معین استان یزد در بخش دیگری از سخنانش بر کنترل و نظارت مالی ذیحسابان بر سیستم داخلی دستگاه متبوع خود تاکید کرد و گفت: ذیحسابان باید دانش مالی خود را تقویت کنند و اطلاعات آنها در این زمینه به روز باشد.

این مسئول از پرداخت عیدی کارکنان دولت همراه با حقوق بهمن ماه آنها خبر داد و گفت: ذیحسابان عملیات پرداخت ماههای پایانی کارکنان دستگاههای اجرایی را مدیریت کنند و نظارت دقیق بر آن داشته باشند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا