رویکرد دفتر پیشگیری از آسیبهای اجتماعی کشور تغییر شیوه های فردی به اجتماعی، استفاده از ظرفیت بالای استانها و رویکردهای مشارکتی و بومی است.

 مدیرکل پیشگیری از آسیبهای اجتماعی کشور با بیان این مطلب در نشست هم اندیشی جمعیت همیارات سلامت روان اجتماعی سراسر کشور در یزد گفت: برنامه های این دفتر بر اساس نیازهای بومی هر استان تدوین می شود.

دکتر شیرین احمدنیا با اشاره به سامانه رصد آسیب های اجتماعی بهزیستی کشور گفت: این سامانه به منظور شناسایی و جمع آوری آمارهای آسیب های اجتماعی کشور تدوین شده است.

وی با اشاره به آسیب های اجتماعی نوپدید اظهار داشت: قالب های تعریف شده با آسیب های جدید همسان نیست و باید همراه با وضعیت روز تغییر کند.

دکتر جلیل عفتی مدیرکل بهزیستی استان یزد نیز طی سخنانی با اشاره به نبود امار دقیق از آسیب های اجتماعی در کشور گفت: به نظر می رسد آنچه باید در بهزیستی باید مورد توجه قرار گیرد، ارائه تعریف دقیق از آنچه آسیب تلقی می شود و تکمیل بانک اطلاعاتی در این زمینه است.

وی با اشاره به ضرورت مشارکت مردم در مسائل اجتماعی جامعه گفت: اگر اجازه دهیم مردم هم حضور داشته باشند و جایگاه هم برای آنها در نظر گرفته شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

دکتر عفتی تشکیل جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی نمونه بارز مشارکت مردم دانست و ابراز امیدواری کرد: اگر در آینده به جایی برسیم که به مردم بها دهیم آنها برنامه ریز باشند و ما اجرا کننده طرح ها و برنامه های مردمی بی شک عموم مردم حضور فعالانه خواهند داشت.

گفتنی است، نشست هم اندیشی مدیران عامل جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی سراسر کشور به میزبانی یزد به مدت دو روز از 17 لغایت 18 اسفند برگزار شد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا