استاندار يزد با اشاره به اينكه استان يزد درزمینه هاي صنعتي، مهندسي، تحقيقاتي، فناوري، گردشگري، انرژي خورشيدي و كشاورزي از ظرفیت‌های بسيار خوبي برخوردار است، سرمایه‌گذاری مشترك با كشور هند و شرکت‌های سرمایه‌گذاری اين كشور را امکان‌پذیر دانست.

روز یک‌شنبه 18بهمن‌ماه استاندار يزد و سرپرست معاونت هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منطقه‌ای استانداري با نمایندگان شرکت‌های هندی مشتاق سرمایه‌گذاری در استان یزد دیدار و گفتگو کرد.
 «سید محمد ميرمحمدي» در اين ديدار اظهار داشت: پس از توافق جمهوري اسلامي ايران با 1+5، اجرايي شدن برجام و رفع تحریم‌های ظالمانه عليه ملت ايران، پيشنهادهاي اقتصادي و تجاري زيادي براي همکاری‌های دوجانبه از طرف كشورهاي مختلف به ايران رسيده است.
وي ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های تاريخي و گردشگري كه در استان يزد وجود دارد آمادگي داريم زمینه‌های سرمایه‌گذاری در صنعت توريسم را براي شرکت‌های سرمایه‌گذار هندي فراهم كنيم.
ميرمحمدي افزود: يزد با دارا بودن بافت تاريخي زنده و پويا در دنيا منحصربه‌فرد است و در كنار استان‌های اصفهان، فارس و كرمان از بيشترين جذب گردشگران خارجي برخوردار است.
استاندار يزد در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت: استان يزد با توجه به داشتن بيش از 330 روز آفتابي، فرصت‌های خوبي را براي توليد انرژي خورشيدي دارا است و می‌تواند زمینه‌های همكاري دوجانبه كشورهاي ايران و هند را فراهم سازد.
گفتني است در ابتداي اين ديدار نمايندگان شرکت‌های توليدي، صنعتي و تجاري هند علاقه‌مندی خود را براي سرمایه‌گذاری در استان يزد و جمهوري اسلامي ايران اظهار داشتند و به بيان توضيح بخشي از توليدات و دستاوردهاي شرکت‌های خود پرداختند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا