دانشگاه علوم پزشکی-تودیع و معارفه -نماینده ولی فقیه در استان -سیاسی
 
یزد فردا :به نظر می رسد دفتر نماینده ولی فقیه در استان یزد به یك روابط عمومی قوی نیاز دارد تا از اینگونه تحریف ها قبل از انتشار جلو گیری شود و امید واریم كه خبر گزاری فارس هم حیثیت رسانه ای خود را فدای اغراض شخصی خبر نگاران خود ننماید و انشالله كه همگی در همه حال رعایت امانت داری را بنمائیم ورضای حق تعالی را بر رضای  نفس خود  تر جیح دهیم 
در هر دو دولت حرف های زیبا و وعده های خوبی داده می‌شود، ولی مشكلات دانشگاه همچنان پابرجاست. - 
دكتر محسن فروردین در مراسم تودیع و معارفه دكتر احمد حائریان رییس سابق دانشگاه علوم پزشكی شهید صدوقی یزد و معارفه دكتر سید جلیل میرمحمدی به عنوان رییس جدید در خصوص تغییرات سیاسی وزارت طی چندماه اخیر و ارزیابی این تغییرات گفت: مردم ما به طور جدی اهداف انقلاب را پیگیر هستند و معتقدند برخی از مسئولین ما در سال‌های اخیر نتوانسته‌اند این اهداف انقلاب را پیگیری نمایند و گاهاً بین اهداف انقلاب و مردم و اهداف این مسئولین فاصله‌هایی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: مردم ما به امید این كه مدیریت اجرایی كشور اهداف جدی انقلاب را دنبال نماید، پای صندوق‌های رای رفتند و اكنون كه 6 ماه ازعمر دولت نهم می گذرد، هشدار می‌دهم كه مردم ما برآرمان‌های انقلابشان پایدارند؛ اگر بتوانیم در این مسیر حركت كرده و به این خواسته‌ها پاسخ دهیم، مسلما همدلی و همراهی مردم را خواهیم داشت و در غیر این صورت مردم با هیچ كس عقد اخوت نبسته‌اند واهداف عالی خودشان را دنبال خواهند كرد. همچنین نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد در مراسم تودیع و معارفه رییس دانشگاه علوم پزشكی یزد با تاكید بر این‌كه به احترام دكتر حائریان دراین مراسم حضور یافته است، گفت: در هر دو دولت حرف های زیبا و وعده های خوبی داده می‌شود، ولی مشكلات دانشگاه همچنان پابرجاست.

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی صدوقی در این مراسم با اشاره به كلام خداوند در قرآن مبنی بر این كه دو نعمت سلامتی و امنیت برای انسان‌ها مجهول است و قدر آن را نمی‌دانند، از شركت در جمع كسانی كه برای تامین سلامت و آسایش مردم در تلاشند ابراز خرسندی كرد و گفت: برخی افراد، مدیران را به مومنی و مدبر بودنشان یاد می‌كنند، ولی در عمل از آنها حمایت نمی‌شود و حتی آبروی آنها نیز زیر سوال می‌رود.

وی با تاكید بر این كه حضور وی در این مراسم به احترام دكتر حائریان رییس دانشگاه علوم پزشكی بوده است، گفت: حرمت مومن از كعبه بالاتر است و دراین موقعیت حساس كشور اگر حمایت تشویقی از مدیران را نداریم به بهانه‌های واهی آبروی آنها را نریزیم و سعی كنیم شیوه نبی اكرم و ائمه علیهم السلام را در این خصوص سرمشق قرار دهیم.

عضو هیات امنا دانشگاه علوم پزشكی شهید صدوقی یزد در خصوص دكتر حائریان اظهار داشت: با پاس خدمات ارزنده و صادقانه وی در این جلسه حضور پیدا كردم. وی خصوصیاتی همچون پشتكار ، ادب اسلامی، نگه داشتن حرمت افراد و بجا برخورد كردن را از خانواده‌اش كه به آنها شناخت دارم، به ارث برده و با ادب، صداقت،‌ درستی رفتارش، جایگاه حكیم و پزشك را به خوبی پاس داشته است. عضو هیات امنای دانشگاه شهید صدوقی یزد همچنین ضمن گلایه از روند انتخاب رییس جدید گفت: معمولاً در چنین موضوعاتی نظر چند تن از اعضای هیات علمی و یا اعضای هیات امناء مورد مشورت قرار می‌گیرد ولی بنده این موضوع را از طریق روابط عمومی و نقل قول از چند سایت به صورت غیر معتبر اطلاع یافت
و در ادمه مهم است كه اخبار به نقل از محمد رضا شوق الشعراءرا هم بخوانیم:

یزد نیوز، با همکاری خبرگزاری فارس، باز تحریف می کند

اینبار یزد نیوز، صدوقی را نشانه می رود!

یزد نیوز که بنا به رابطه، از مدتها پیش، با کنار زدن صداقت، تامین خبر خبرگزاری فارس را نیز بعهده گرفته است، با حذف قسمتی از سخنان مشخص صدوقی در جلسه تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، صدوقی را مخالف دولت احمدی نژاد قلمداد نموده، و ثابت کرد که بدلیل حمایت های پنهان، قدرت تحریف و حذف سخنان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد را نیز دارد.

صدوقی می گوید هر دو دولت هشتم و نهم، و یزد نیوز با زیر پای گذاردن اصول اخلاقی و انسانی و اسلامی، کلمه دولت هشتم را موذیانه و منافقانه حذف می کند.

مدتهاست که دست اندرکاران یزد نیوز و خبرگزاری فارس در استانداری یزد ساکن شده اند، و وقت آنست که عاصی، قبل از بروز فتنه و برپاشدن آتش نفاق، در رابطه با وابستگی یزد نیوز و فارس به استانداری یزد، شفاف اعلام نظر نماید 
 

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد گفت: دولت نهم حرف‌های بسیار زیبا، قشنگ و وعده‌های خوبی داده ولی با گذشت چند ماه همچنان مشكلات باقی است.


به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمد علی صدوقی امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید دانشگاه علوم پزشكی شهید صدوقی استان یزد افزود: ما همچنان امیدواریم كه در این موقعیت حساس این مشكلات حل و فصل شود.
وی در ادامه با تعریف و تمجید از احمد حایریان رئیس سابق دانشگاه علوم پزشكی یزد كه عضو ارشد حزب مشاركت در یزد بود، گفت: آقای حایریان مدیر خوب، مخلص و با آبرویی بود كه خدمات ایشان در طول این چند سال هیچ وقت فراموش نمی‌شود.
وی افزود: حضور من تنها برای دفاع از آقای حایریان است.
صدوقی كه خودش از اعضای ارشد مجمع روحانیون مبارز است، تصریح كرد: نباید با جایگاه، حیثیت و آبروی افراد بازی ‌شود.
وی گفت: اگر در این موقعیت حساس دولت از مدیران سابق حمایتی ندارد به خاطر واهیات نیز نباید با آبروی مدیران سابق بازی و آبروریزی كرد.
وی در پایانی تأكید كرد: من فقط به خاطر خدمات صادقانه آقای حایریان در این مراسم حضور پیدا كردم.
سکوت و به صحنه نیامدن صدوقی، به نفع آینده استان خواهد بود!؟

گلایه صدوقی از روند و چگونگی انتصابات در استان

اشتباه نکنید! صدوقی از رفتنها و آمدنها نمی گوید، از رفتارها می گوید

در روزی که عاصی در یزد نبود و بهمراه دیگر استانداران کشور، پس از دیدار با رئیس جمهور به دیدار مقام معظم رهبری رفته بود، حجت الاسلام والمسلمین صدوقی، نماینده ولی فقیه در استان، و عضو هیئت امناء دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، که بدون اعتناء به چگونگی شیوه توهین آمیز دعوت، به احترام جامعه پزشکی استان، در مراسم تودیع دکتر حائریان و معارفه رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، شرکت کرده بود، از روند کنونی انتخاب و انتصابات، انتقاد و گلایه کرد و گفت: برخی افراد، مدیران را به مومنی و مدبر بودنشان یاد می کنند، ولی در عمل از آنها حمایت نمی شود، و حتی آبروی آنها نیز زیر سوال می رود.

حرمت مومن از کعبه بالاتر است و در این موقعیت حساس کشور، اگر حمایت تشویقی از مدیران را نداریم، به بهانه های واهی، آبروی آنها را نریزیم و سعی کنیم، شیوه نبی اکرم(ص) و ائمه(ع) را در این خصوص سرمشق قرار دهیم.

امیدوارم جامعه پزشکی استان علی رغم رشد کیفی و کمی در مسائل بهداشت و درمان، در زمینه های تهذیب نفس و مسائل اخلاقی، به ویژه اخلاق پزشکی نیز زمینه ارتقاء و رشد دانشجویان را فراهم سازند.

صدوقی با اشاره به مشکل کسری اعتبارات دانشگاه گفت: شخصا در جریان این مشکل بودم، به طوری که در جلسات هیئت امناء تنها حرف از کمبودها بود، و متاسفانه جایی برای مطرح نمودن مسائلی دیگر، همچون ارتقاء علمی دانشگاه و مسائل اخلاقی وجود نداشت.

در هر دو دولت هشتم و نهم، حرف های زیبا و وعده های خوبی را شنیدیم، ولی همچنان مشکلات دانشگاه در جای خود باقی است، و امیدوارم معجزه ای رخ دهد تا این مشکل برطرف گردد؛ و معاونین، اعضای هیئت علمی و اساتید، وقت فراغتی برای سپردن به امر تحقیق و پژوهش پیدا نمایند.

صدوقی ضمن تبریک پست ریاست دانشگاه به دکتر سید جلیل میرمحمدی، همکاری و هماهنگی تمام زیرمجموعه ها را برای توفیق روزافزون وی خواستار شد و گفت: پزشکان یزدی، نه تنها در یزد، بلکه در خارج از استان و حتی بیرون از کشور، صاحب جایگاه خوبی هستند، اگر نمی توانیم زمینه بازگشت آنها را مهیا نماییم، می بایست لاقل از علومشان بهره گیریم.

وجود بیمارستانهای متعدد در استان، زمینه ای برای حق انتخاب بیماران استان است، اما تنها شعار کاهش تصدی گری دولتی را سر دادن و در عمل به گونه ای دیگر رفتار نمودن، کافی نیست.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد و عضو هیئت امنای دانشگاه شهید صدوقی یزد، در ادامه، روند و چگونگی انتخاب رئیس جدید دانشگاه یزد را زیر سوال برد و گفت: معمولا در چنین موضوعاتی نظر چند تن از اعضای هیئت علمی و یا اعضای هیئت امناء مورد مشورت قرار می گیرد، ولی بنده این موضوع را از طریق روابط عمومی و نقل قول از چند سایت، بصورت غیر معتبر اطلاع یافتم.

در پایان، نماینده ولی فقیه در استان، یک عدد کلام ا... مجید به دکتر حائریان اعطاء نمود. 
                                                              یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا