یزدفردا"سيد علي یاسینی دبیر اولین همایش ملی شیمی، صنایع غذایی و محیط زیست در ارتقاء کیفیت در مراسم افتتاحیه این همایش در سخنرانی خود ضمن اشاره به مشکلات و خطرات زیست‌محیطی گفت: امروز نیازمند تلاش همه، برای داشتن زمینی سالم و پاک هستیم و قدمهایی هر چند کوچک می‌تواند در نجات انسان‌ها و کره‌زمین تأثیر زیادی داشته باشد.

دبیر همایش در ادامه گفت: جای بسیار خرسندی است که واحد یزد ميزبان اولین همایش ملی شیمی، صنایع غذایی و محیط زیست در ارتقاء کیفیت است و انشاء ا... بتوانیم قدمهای تأثیرگذاری در زمینه مسائل زیست محیطی برداریم.

یاسینی در ادامه، آلودگی زيست محیطی، هوای ناپاک، غذای نامناسب، گرم‌شدن زمین، بسته‌بندی‌های نامناسب، فاضلاب‌ها و... را از معضلات زندگی امروز بر شمرد و خواستار تلاش همگان برای کمک به حل این بحران شد.

نامبرده، این همایش و مقالات آن را تلاشی برای بیان برخی از این مشکلات و راهکارهایی برای برون رفت از آن دانست.

این عضو هیأت علمی واحد یزد ادامه دارد: ما می‌خواهیم به واسطه این همایش ضعف‌ها، آشکار و نقاط قوت نمود پیدا کند تا با علم، به حل آن اقدام کنیم.

وی در پایان گزارشي از روند شكل گيري همايش در يكسال گذشته داد و گفت: تعداد 360 مقاله به دبيرخانه همايش رسيده كه ار اين تعداد 170 مقاله در قالب پوستر و 63 مقاله در قالب سخنراني ارائه شده است.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا