استاندار يزد گفت: ضروري است از فرصت‌های فضاي مجازي و شبکه‌های اجتماعي استفاده كنيم و به توليد محتوا و مطالب آموزشي در اين شبکه‌ها بپردازيم.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا "  روز سه‌شنبه 13 بهمن‌ماه نخستين همايش تجليل از فعالان برتر حوزه علميه خواهران استان در عرصه فضاي مجازي با حضور استاندار يزد، مديركل حوزه استاندار، رئيس مركز فناوري و اطلاعات مركز مديريت حوزه‌های علميه خواهران و مدير حوزه علميه خواهران يزد در مركز مديريت حوزه‌های علميه خواهران يزد برگزار شد.
استاندار يزد در اين همايش ضمن تبريك ایام‌الله دهه فجر و سالگرد پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي اظهار داشت: به درس‌های حوزوي بايد به‌عنوان درس پايه و مباني تمام دروس و آموزش‌ها توجه شود و خوشبختانه امروز اين فرصت در كشور و استان يزد فراهم‌شده كه علاقه‌مندان به كسب علوم حوزه وارد اين عرصه شوند.
«سيد محمد ميرمحمدي» ادامه داد: اين فرصت در دوران قبل از انقلاب و براي علم‌آموزی خواهران فراهم نبود و به بركت انقلاب اسلامي در سال‌های اخير فرصت و فضا براي ايفاي نقش و مشاركت بانوان در حوزه‌های فرهنگي، اجتماعي، هنري، اقتصادي و سياسي فراهم‌شده است.
وي افزود: در دنياي امروز تكنولوژي و فناوري به‌سرعت در حال پيشرفت است و يكي از مسائل بسيار مهم اطلاعات و ارتباطي بحث IT و ICT است كه حوزه‌های علميه ما نيز به اين ابزار مجهز شده اند و می‌توانند با آموزش‌های لازم گستره فعالیت خود را در سطح ملي و بین‌المللی افزایش دهند.
میرمحمدی تصريح كرد: اين تصاحب فضاي ارتباطي و اطلاعاتي به‌ویژه در فضاهاي مجازي و شبکه‌های اجتماعي مستلزم اين است كه ما در اين عرصه به توليد محتوا، ایده‌های نو و مطالب آموزشي متناسب با سبك زندگي ايراني اسلامي و احكام و ارزش‌های ديني بپردازيم.
 استاندار يزد اظهار داشت: اگر مطالب جذاب و ایده‌های نو ارائه دهيم با مجهز شدن به دانش روز و كاربرد فنّاوری ارتباطي می‌توانیم فضاي گسترده‌ای را تصاحب و فرهنگ اسلامي را به بهترين شيوه و با بيشترين مخاطب ترويج كنيم.
وي ادامه داد: اگر درگذشته بيان مسائل ديني و گسترش احكام اسلامي محدود به منبرها و مجالس ديني می‌شد، امروز عالمان ديني، علاقه‌مندان به ترويج فرهنگ ايراني اسلامي و آرمان‌های انقلاب اسلامي می‌توانند با استفاده از فضاهاي مجازي، شبکه‌های اجتماعي و رسانه‌های نوظهور مردم دنيا را به‌عنوان مخاطب داشته باشند و اين تشنگي گسترده را پاسخ دهند.
میرمحمدی افزود: تجربه موفق مذاكرات هسته‌ای جمهوري اسلامي ايران در دو سال و نيم گذشته به همگان نشان داد كه ملت‌های دنيا علی‌رغم جریان‌های استكباري حاكم برجهان، به منطق، اخلاق، صداقت، درستي، فرهنگ و ادب ملت ايران علاقه‌مند هستند و كساني كه خود ابزار استكبار بودند در اين مذاكرات تمکین كردند، توانستيم به‌درستی و با پافشاری براي اصول و خطوط قرمزمان نظرات خود را به آن‌ها القاء كنيم، در نتیجه فضاي جهاني پذيراي فلسفه، اعتقاد و منطق جمهوري اسلامي ايران شد.
استاندار يزد در پايان سخنان خود اظهار اميدواري كرد: با مجموعه اين فعالیت‌ها شاهد جهان‌شمولی اسلامي باشيم و آن زمان است كه موضوع انتظار محقق و زمینه‌های ظهور حضرت صاحب‌الزمان (عج) فراهم می‌شود زيرا موضوع ظهور حضرت يك موضوع جهاني است.
در ابتدای این همایش نیز مدير حوزه‌های علميه خواهران يزد نيز در اين همايش با اشاره به توفيقات بانوان استان در المپيادهاي علمي و مسابقات فرهنگي قرآني تعداد مراكز حوزه علميه خواهران را 20 مركز عنوان كرد.
«حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد كارگر شوركي» ادامه داد: در حال حاضر رتبه دوم را در حوزه‌های علميه خواهران داريم و در اين مراكز تا سطح 4 (معادل مقطع دكترا) علاقه‌مندان به علوم حوزوي مشغول به تحصيل هستند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا