news مصوبه هیأت وزیران ابلاغی 11 بهمن ماه 1394

یزدفردا"در راستاي اطلاع‌رساني قوانين و مقررات  جمهوري اسلامي ايران به مخاطبین  تلاش خواهیم کرد تا قوانین و مقررات به صورت اجمالی منتشر کنیم .

 مهمترين رويكرد پایگاه خبری یزدفردا اطلاع‌رساني سريع جديدترين قوانين و مقررات خواهد بود. بي‌ترديد نظرات، پيشنهادها و انتقادات شما، ما را در انجام بهتر اين وظيفه ياري خواهد رساند.

 

news  مصوبه هیأت وزیران ابلاغی 11 بهمن ماه 1394

تصويبنامه هيات وزيران درخصوص آيين نامه اجرايي تبصره 1 ماده 15 قانون رسيدگي به تخلفات رانندگي  
این مقرره در جلسه مورخ 1394/11/04 هیأت وزیران تصویب و با شماره 147493مورخ 1394/11/11از سوی معاون اول رییس جمهور ابلاغ گردید.

دریافت متن کاملdownlod

از قانون رسيدگي به تخلفات رانندگي (مصوب 1389/12/08 مجلس شورای اسلامی) :
ماده ۱۵ـ
در شبكه معابر شهري پرترافيك كه برابر مقررات راهنمايي و رانندگي ممنوعيت توقف وجود ندارد با تصويب شوراي عالي هماهنگي ترافيك شهرهاي كشور، شهرداريها مي‌توانند براي مديريت پاركهاي مجاز حاشيه اي ابزارها و وسايل لازم از قبيل ايست سنج (پاركومتر) يا كارت پارك نصب و براي توقف بيش از نيم ساعت در محدوده زماني ۷ صبح تا ۹ شب حق توقف مناسبي كه ميزان آن به پيشنهاد شوراهاي اسلامي شهرها و تصويب وزيركشور تعيين مي‌شود بر طبق مقررات مربوط به أخذ عوارض دريافت نمايند. توقف بدون مجوز به منزله ارتكاب تخلف توقف ممنوع خواهد بود.
تبصره ۱ـ
نحوه مديريت پارك‌هاي حاشيه‌اي و تعيين معابر پرترافيك، شرايط و نحوه جذب و آموزش به‌كارگيري متصديان مربوطه به موجب آئين‌نامه‌اي خواهد بود كه توسط شوراي عالي هماهنگي ترافيك شهرهاي كشور و با همكاري شوراي عالي استانها تهيه و به تصويب هيأت وزيران مي رسد.
تبصره ۲ـ
صددرصد(۱۰۰%) درآمد حاصل از اين ماده پس از واريز به خزانه در اختيار شهرداري ذي‌ربط قرار مي‌گيرد تا جهت احداث توقفگاه (پاركينگ) در همان شهر هزينه نمايد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا