یزدفردا"سرویس اجتماعی"خبرهای پلیسی" معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان، نقش رسانه­ ها را در ارتقای احساس امنیت شهروندان بسیار مهم برشمرد و گفت: انتشار اخبار پلیسی در پیشگیری از آسیب­های اجتماعی بسیار حائز اهمیت است.

 

 به گزارش واحد دریافت خبر پایگاه خبری یزدفردا ، سرهنگ "محمدرضامزیدی" در بازدید از روزنامه محلی "پیمان یزد" با بیان اینکه ایجاد امنیت پایدار با مشارکت مردم امکان پذیر است، افزود: پلیس متولی حفظ امنیت در جامعه است و همکاری مردم، سازمان­های غیردولتی و نهادهای دولتی در ایجاد امنیت نقش مهمی دارد.

 

سرهنگ مزیدی خاطرنشان کرد: متغیرهایی مانند فقر، بیکاری، فاصله طبقاتی، افزایش سن ازدواج، رشد تکنولوژی های نوین ارتباطی و... در وقوع آسیب های اجتماعی همانند سرقت، قتل، اعتیاد و... نقش دارند و برای پیشگیری از این آسیب­ها عزم همگانی لازم است.

 

وی، ضمن اشاره به رویکرد جامعه محوری پلیس، نقش مردم را در ایجاد امنیت، مهم ارزیابی کرد و افزود: پلیس در صدد است تا با تعامل و همکاری بیشتر شهروندان، افزایش امنیت و احساس امنیت در سطح جامعه را داشته باشد.

 

معاون اجتماعی پلیس استان یزد نقش رسانه­ها را در ارتقای احساس امنیت شهروندان بسیار مهم دانست و گفت: نحوه­ی انتشار اخبار پلیسی در پیشگیری از بروز آسیب­های اجتماعی بسیار حائز اهمیت است.

 

سرهنگ مزیدی ضمن اشاره به بروز اتفاقات و حوادث مختلف در جامعه، افزود: در این خصوص نیز رسانه­ها با رعایت اصل مسئولیت اجتماعی می­توانند باعث ارتقای احساس امنیت در جامعه شوند.

 

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان یزد در پایان، رسالت روزنامه "پیمان" را که همان خدمت به مردم می­باشد بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: درج اخبار و حوادث به همراه هشدار­های پلیسی در پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب­های اجتماعی بسیار تاثیرگذار است چرا که تعداد زیادی از آسیب­ها از ناآگاهی و غفلت افراد ناشی می شود.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا