یزد فردا:نخستین همایش آشنایی با رویکردهای نوین در مدیریت اموال دولتی و اوراق بهادار روز دوشنبه با حضور مدیر کل اموال دولتی و اوراق بهادار وزارت امور اقتصادی در محل سالن اجتماعات اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد برگزار شد.

به گزارش واحد دریافت خبر یزد فردا:، هدف از برگزاری این همایش، آشنایی مدیران دستگاههای اجرایی با رویکردهای نوین اموال دولتی، بستر سازی برای اجرای حسابداری بخش عمومی ، ارتقای سطح دانش مدیران و امناء اموال و ارزشیابی دارایی های دولت در استان اعلام شد.

نماینده وزیر و مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد در این همایش ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و سی و هشتمین سالگرد  پیروزی انقلاب اسلامی گفت: پرداختن به موضوع اموال دولتی اعم از منقول و غیرمنقول و اهتمام در جهت حفظ و استفاده بهینه از آنها بسیار مورد تاکید قانون است که باید موردتوجه مدیران دستگاههای اجرایی استان باشد.

علی نمازی افزود: اختصاص فصل پنجم قانون محاسبات عمومی و تدوین آئین نامه اموال دولتی خود نمود وظیفه سنگین دستگاههای اجرایی در خصوص اقدام مجدانه هر چه بیشتر آنها  در مدیریت اموال دولتی می باشد.

وی بر توجه مدیران دستگاهها به جایگاه اموال دولتی و تبیین نقش و جایگاه امناء اموال با عنوان محافظان اموال دولتی تاکید کرد .

وی با ابراز امیدواری از اینکه برگزاری همایش یاد شده گامی مهم در راستای شناساندن جایگاه اموال دولتی در دستگاههای اجرایی استان باشد اظهار داشت: ثبت صدور 70 مجوز خرید ، 60 مجوز فروش و پیگیری صدور 119 برگ سند تک برگی را از فعالیت های اموال منقول این اداره کل می باشد.

وی بازدید پیوسته و دوره ای از عملکرد دستگاههای اجرایی موضوع ساماندهی اموال دولتی و ارائه گزارش مقایسه ای عملکرد دستگاههای اجرایی استان در خصوص اموال دولتی به منظور آگاهی و استفاده دستگاههای نظارتی را از برنامه های آینده بیان کرد.

در این همایش در خصوص کلیات اموال منقول و غیر منقول، خودروهای دولتی و اوراق بهادار، مستند سازی اراضی و املاک فاقد سند مولد سازی و مدیریت دارایی های دولت، خانه های سازمانی، هیات تعیین کارشناسان رسمی،  نظام نوین اموال، حسابداری بخش دولتی و لزوم ارزیابی اموال دولتی جهت اجرای حسابداری تعهدی بحث و تبادل نظر  شد.

در این همایش یک روزه بیش از 200 نفر از معاونان توسعه و منابع، ذیحسابان، کارشناسان، مدیران مالی و امناء اموال دستگاههای اجرایی استان یزد شرکت داشتند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا